افزایش تخصیص آب بزرگترین درخواست مردم لرستان است

حجت الاسلام شاهرخی با اشاره به وجود ۱۱ هزار متر مکعب رودخانه در استان لرستان، اظهار داشت: ما در کنار رودخانه ها هستیم و ۱۱ میلیارد مکعب ما آب داریم اما زمین های ما تشنه آب است .

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام « سید احمد رضا شاهرخی» امروز(10 فروردین) در جلسه شورای اداری استان که با حضور رئیس قوه قضائیه برگزار شد، با گرامیداشت یاد امام خمینی(ره) و شهدای انقلاب و آرزوی سلامتی برای رهبر معظم انقلاب، اظهار داشت: همه مخلوقات به مراتبی تسبیح خدای متعال را به جا می آورند و قنوت هر موجودی براساس مراتب خلقت خودش است.

 

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد، افزود: خداوند در درون انسان ویژگی ها و توانایی های را قرار داده است که اگر این استعداد ها در مسیر فطرت انسانی و الهی قرار بگیرد می تواند سبب رشد و کمال فرد و جامعه شود.

 

وی بیان کرد: در حدیثی از پیامیر اکرم(ص) نقل شده است که امر امت من اصلاح نمی شود مگر به وسیله علما و امراء است.

 

حجت الاسلام شاهرخی خاطرنشان کرد: لازم است علما و امراء تدبیر لازم را به کا ببرند تا  جامعه به رشد و کمال نهایی خود نائل شود و مشکلات مردم رفع شود.

 

وی با بیان اینکه نظام سطله 250 سال تمام امکانات مادی خود را برای اسلام زدایی به کار گرفت، افزود: برنامه های نظام سلطه با تدبیر امام و جانفشانی مردم، شهدا، جانیازان و ایثارگران خنثی شد.

 

نماینده ولی فقیه در استان لرستان خاطرنشان کرد: در گام دوم انقلاب نباید مرتکب اشتباهاتی شویم که در 40 ساله اول جامعه مرتبک آن شده است.

 

وی افزود: نظام اسلامی به حق خدمات شگرفی را در ایران اسلامی انجام داده است، اما همانطور که در طول مدت 9 ماه گذشته به رئیس قوه قضائیه از طریق نامه نگاری اعلام کردم و به حق پی گیری شد، می بینیم در جایی مانند استان لرستان که دارای ظرفیت های گسترده آب، خاک، معادن  است بیکاری موج می زند.

 

حجت الاسلام شاهرخی نبود اختصاص آب را مشکل استان دانست و افزود: ما در کنار رودخانه ها هستیم و 11 میلیارد مکعب ما آب داریم اما زمین های ما تشنه آب است .

 

وی خاطرنشان کرد: این با هیچ منطقی قابل توجیه نیست که استانی که در یک سال دو بار دچار خسارت سیل می شود تنها 23 صدرد زمین آبی دارد در حالی که در کشور متوسط زمین آبی 46 درصد است.

 

نماینده ولی فقیه در استان لرستان خاطرنشان کرد: بایستی با کار جهادی، علم و همکاری و همگانی قوای سه گانه و با حمایت ائمه جمعه و جماعت بتوانیم این مسیر را اصلاح کنیم.

 

وی افزود: انتظار داریم از دستگاه های نظارتی و بازرسی در درون دستگاه ها و برون دستگاه ها شاهد اینگونه اتفاقات در گام دوم انقلاب اسلامی نیاشیم و عقب ماندگی های تاریخی استان لرستان بویژه در حوزه سد سازی و اختصاص آب جبران شود.

 

حجت الاسلام شاهرخی خاطرنشان کرد: در گام دوم انقلاب باید شایسته سالاری داشته باشیم، تبعیض در جذب نیرو نداشته باشیم انیکه عده ای جذب نیرو از طریق طایفه سالاری دارند، در استان قابل قبول نیست.

کد خبر 1041600

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha