۳۷ زندانی  محکوم به قصاص در لرستان بخشیده شدند

رزم با بیان اینکه ۱۳۱ زندای در لرستان آزاد شدند، گفت: طی یک سال گذشته، ۳۷ زندانی محکوم به قصاص در استان با گذشت اولیای دم از زندان رهایی یافتند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد،« محمد رزم» امروز(10 فروردین) در دیدار قضات و کارکنان مجموعه دادگستری لرستان با رئیس قوه قضائیه، اظهار داشت:  دادگستری استان لرستان دارای 25 حوزه قضایی شامل 11 حوزه قضایی شهرستان و 14 حوزه قضایی بخش با 264 شعبه فعال و 247 قاصی است.

 

رئیس کل دادگستری لرستان افزود: دادگستری استان از قضات وکارمندان پاکدست، باسواد، عادل و ولایی، شجاع، قاطع و مستقل برخوردار است.

 

وی بیان کرد: در مجموع 250 نفر از پرسنل دستگاه قضایی استان ایثارگر هستند و این مهم سند افتخاری  برای دستگاه قضایی لرستان است.

 

رزم با اشاره به مختومه شدن ۲۷ هزار پرونده در محاکم قضائی این استان طی یک سال گذشته اظهار داشت: ۳۷ درصد پرونده‌ها منجر به سازش شده است.

 

وی با بیان اینکه طی این مدت ۹۳۰ زندانی از زندان آزاد شده است، یادآور شد: ۳۷ زندانی محکوم به قصاص با گذشت اولیا دم از زندان رهایی یافتند.

 

رئیس کل دادگستری لرستان به اجرای سیاست مجازات جایگزین و حبس زدایی اشاره کرد و گفت: در اجرای این سیاست اصولی تعداد زندانیان لرستان از ۷ هزار زندانی به ۴ هزار نفر کاهش یافته است.

 

وی بیان کرد: سال گذشته 141 نفر از جرایم محکومین عمدی با اعتبار یک میلیارد تومان آزاد شدند.

 

رزم خاطرنشان کرد: تعیین تکلیغ  وضعیت زندانیان و متهمین از برنامه های دادگستری لرستان است، خاطرنشان کرد: در این راستا در شهرستان بروجرد یک هزار و 200 زندانی به کمتر از 400 نفر رسیده است.

 

رئیس کل دادگستری لرستان افزود: همچنین 773 نفر از زندانیان آزاد و مجازات 2 هزار و 431 نفر با ارایه پیشنهادهای دادستان های استان کاهش یافته است.

کد خبر 1041621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha