لزوم حفظ وضعیت استان در کنترل کرونا/ دورهمی ها در فضای آزاد هم تهدید است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: اگر وضعیت فعلی استان خوب است به مدد همکاری مردم و همه ارگان ها و نهادها است و تقاضا داریم این همکاری ادامه یابد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حسین صافی زاده، چهارشنبه( 11 فروردین) در نشست خبری با محوریت محدودیت های پایان تعطیلات نوروزی، با ارائه گزارشی از شرایط دو هفته اخیر، از افزایش موارد سرپایی خبر داد و آمار آن را از هفته آخر اسفند تا کنون به ترتیب 195،  252 و 297 مورد اعلام کرد.

 

 



معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کرمان به حضور مردم در خیابان ها و اماکن عمومی اشاره و بیان کرد: 70 درصد بستری ها و فوتی ها ناشی از ویروس انگلیسی است و سرایت پذیری و بیماری زایی بالا از مشخصات این ویروس است.

 




وی با ابراز تاسف از اینکه سه شهر استان از وضعیت آبی به زرد تبدیل شده، وضعیت زرد را هم بسیار شکننده دانست و افزود: در هفته های پیش رو تغییر رنگ شهرها را شاهد خواهیم بود.

 




صافی زاده شواهد را حاکی از ورود به پیک بعدی دانست و  تاکید کرد: باید با همکاری مردم آن را به تعویق بیندازیم یا شدت آن را کمتر کنیم اگر وضعیت فعلی استان خوب است به مدد همکاری مردم و همه ارگان ها و نهادها است و تقاضا داریم این همکاری ادامه یابد.

 




وی تاکید کرد: دورهمی ها حتی در فضای آزاد یک تهدید است و مردم باید رعایت کنند و حتی المکان تجمع زیاد نباشد و از حضور در ازدحام ها خودداری کنند زیرا در قبال حفاظت جان اطرافیان خود مسئول هستیم.

کد خبر 1041789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha