۲ هزار و ۸۱۸ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی و اشتغال پرداخت شد

خیریان پور گفت: در حوزه تامین منابع مالی برای تولیدات در حوزه مختلف و موارد دیگر ۲ هزار و ۸۱۸ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی و اشتغال پرداخت داشتیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «حسن خیریان پور» امروز(11فروردین) در اولین شورای اداری سال 1400 که باحضور حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه درمازندران در مجتمع اهل بیت(ع) برگزار شد، با اشاره به برنامه‌هایی که در سه حوزه صنعت، کشاورزی گردشگری در راستای تحقق جهش تولید در استان انجام شد، بیان کرد: باوجود همه تنگناها و مشکلات در سال ۹۹، برای احیای واحدهای راکد تلاش‌های متعددی انجام شد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران  گفت: ۶۸ جلسه کارگروه رفع موانع با ۶۵۳ مصوبه برای حفظ وضع موجود و احیای واحدها برگزار شد‌ در این راستا ۷۹ واحد راکد در سطح استان احیا شدند و مجدد به مدار تولید برگشتند که ۶۸ واحد در شهرک‌های صنعتی واقع بودند.

 

وی افزود:یکی دیگر از مواردی که در سطح استان آزاردهنده بود تملک واحدهای تولیدی بوده است، ما ضمن متوقف کردن این روند در سطح استان ۱۸۶ واحد تملیکی توسط بانک‌ها را داشتیم که هم اکنون به ۵۷ واحد تقلیل پیدا کرد و مقدمات واگذاری برخی از این واحدها در قالب اجاره به شرط تملیک محیا شد.

 

خیریان پور بیان کرد: واحدهای ورشکسته یکی دیگر از موارد بود که در استان ۱۰۶ واحد ورشکسته وجود داشت که ۷۰ درصد مربوط به یکی از این شهرستان‌ها است در کمیته‌ای با همکاری دادگستری به رسیدگی اموراین واحدهای تولیدی کمک شد.

 

وی ادامه داد: همچنین واحدهای مختلفی داشتیم که بیش از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشتند اما برخی موانع موجب شد که به بهره‌برداری نرسند ما توانستیم در سال ۹۹، حدود ۵ هزار میلیارد تومان صرف و تعداد زیادی از شرکت‌ها اعم از آرین شیمی با هزار میلیارد تومان، فاز دوم آرین سینا با ۱۵ میلیون یورو را  به افتتاح برسانیم.

 

خیریان پور یادآورشد: کارخانه پنیر کاله با ۲۲۱ میلیارد تومان، کارخانه روماک گستر با ۷۲۰ میلیارد تومان، ۹ نیروگاه کوچک مقیاس بالغ بر ۷۰۰ میلیارد تومان و موارد دیگر افتتاح شدند‌.

 

وی بیان کرد: در کنار پیگیری‌های مجدانه استاندار، طرح پتروشیمی مازندران ۳۶۰ هزار تن پروملین در سطح استان با ۳۸۰ میلیون یورو سرمایه‌گذاری آماده اجرا شد، کارخانه نوآوری، شهرک صنعتی هزار هکتاری استان، در سنوات قبل هزار و ۹۰۰ هکتار شهرک صنعتی داشتیم در سال گذاسته هزار هکتار در بهشهر اضافه شد.

 

خیریان پور با بیان اینکه تفاهم‌نامه کارخانه تولید سیلیکون با ۱۶۲ میلیون دلار به امضا رسید و برای سرمایه‌گذاری محیا شد، افزود: مجتمع تولیدی و نمایشگاه شهر فرش ۴۶۰ میلیارد تومان مقدماتش آماده شد، واحد شالیکوبی نمونه و بسته‌بندی برنج پردیس در جویبار کلنگ‌زنی شد تا با ۲۲۰ میلیارد تومان برای سرمایه‌گذاری آماده شود.

 

وی یادآورشد:در حوزه تامین منابع مالی برای تولیدات در حوزه مختلف و موارد دیگر ۲ هزار و ۸۱۸ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی و اشتغال پرداخت داشتیم.

 

خیریان پور بیان کرد: کشاورزی یکی دیگر از ظرفیت‌های مهم استان مازندران است در این حوزه استاندار تاکیداتی داشتند اولویت‌هایی را پیش‌بینی کردیم موارد دیگر در حال تحقق است. توسعه گشت گلخانه‌ای یکی دیگر از ظرفیت‌های استان است.

 

وی گفت: با پیگیری‌های مجدانه‌ای که صورت گرفت توانستیم ۵۲ هکتار توسعه گشت گلخانه‌ای در استان را داشته باشیم در حوزه زراعت چوب ۲۳۰ صنایع سلولزی واحد چوب و کاغذ و کارخانه نکا چوب را در مازندران داریم ۷۰ درصد از نئوپان کشور در این استان تولید می‌شود و ۱۰ هزار نفر به‌صورت مستقیم در این بخش فعالیت دارند‌‌.

 

خیریان پور با اشاره به اینکه طرح تنفس جنگل مانع از برداشت جنگل است، گفت: ناگزیریم برای حفظ تولید و اشتغال و خروج ارز از کشور زراعت چوب را توسعه بدهیم، در این راستا هزار و ۶۵۳ هکتار توسط زراعت چوب در استان انجام شد.

 

وی ادامه داد: گیاهان دارویی یکی دیگر از ظرفیت‌ها است حدود ۷۰۰ گونه از بهترین گیاهان دارویی در سطح استان داریم که در سال ۹۹ هزار هکتار کشت گیاهان دارویی با برداشت ۲ هزار تن سالیانه داشتیم در سال ۹۹، ۸۰۰ هکتار دیگر اضافه شد.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران گفت: اصلاح نژاد در دام، باغبانی و زراعت از جمله موارد برنامه‌های جهش تولید بود که محقق شد، احیای آب بندان‌ها ظرفیت مهم دیگر است ما ۸۱۲ آبندان داریم به وسعت ۱۷ هزار هکتار که برای احیای آن‌ها گام برداشته شد.

 

وی اضافه کرد: در حوزه توسعه میکانیزاسیون هزار و ۷۴۳ دستگاه مدرن کشاورزی به بخش توسعه جهاد کشاورزی اضافه شد، انعقاد تفاهم‌نامه با بنیاد مستضعفین به مبلغ ۴۰۹ میلیارد تومان برای افتتاح دامداری و بهره‌برداری از آن صورت گرفت.

 

خیریان پور گفت: تفاهم نامه مجتمع کشت و صنعت شرکت شاهد در ۴۰۰ هکتار با ۵ هزار میلیارد تومان و شهرک گلخانه‌ای هیدروپونیک با ۴ هزار میلیارد آماده سرمایه‌گذاری شد.

 

وی با بیان اینکه در حوزه شیلات در سال ۹۸ میزان برداشت آبزیان ۸۱ هزار تن بود در سال ۹۹ به ۱۰۶ هزار تن افزایش پیدا کرد، افزود: ۱۲ قفس دریایی با ظرفیت ۷۰۰ تن در استان اجرا شد هم اکنون میزان قفس‌ها به ۳۰ مورد رسید.

 

خیریان پور بیان کرد: اجرای فاز اول و دوم ماهی قزل آلای رنگین کمان با نام عاری از ویروس که سالانه ۵ میلیون دلار خروج ارز را داشتیم تحت عنوان شرکت دانش‌بنیان اجرا شد، پایانه محصولات شیلاتی با سرمایه ۲۰۰ میلیارد تومان در جویبار در حال انجام است.

 

وی با بیان اینکه در حوزه گردشگری استان گردشگری سلامت و بوم گردی هدف‌گذاری ۳ هزار و ۷۷۸ واحد برای یک دوره سه ساله برنامه‌ریزی شدف افزود: اسکله چند منظوره ۱۶۴ نقطه در کنار خزر نقطه یابی شد و ۷۹ مورد موافقت اصولی صادر شد.

 

خیریان پور بیان کرد: در منطقه غرب استان و در کلاردشت مجتمع گردشگری تلکابین موافقت اصولی با هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری، احیای باغ ۳۱ هکتاری رامسر، چشمه سورت در ساری و کاخ صفی آباد در بهشهر تاکید ویژه شد.

 

وی با بیان اینکه طرح گردشگری دهکده ریلی آبشار در ۳۰ هکتار در آمل با ۲۰ میلیون دلار سرمایه گذاری تفاهم‌نامه منعقد شد، گفت: ساری به‌عنوان پایتخت گردشگری و ۱۰ کشور اکو پیگیری انجام شد در سال ۲۰۲۲ استفاده شود.

 

خیریان پور با بیان اینکه هتل پنج ستاره میزبان در بابلسر طرح بالای ۶۰ درصد در ۱۳۲ میلیارد تومان در ۹۹ بهره‌برداری شد، افزود: اجرای طرح گردشگری با تفاهم‌نامه پیگیری در نوشهر با ۱۶۶ میلیارد تومان برای اراضی پیرامون سدها و رودخانه‌ها در دستور کار است.

 

وی با بیان اینکه با فعال سازی دیپلماسی اقتصادی با کشورهای حوزه دریای خزر و اوراسیا ارتقای نرخ مشارکت اقتصادی استان به ۴۴.۷ درصد رسید، گفت: امسال در تداوم شعار سال ۱۴۰۰ مقام معظم رهبری و طبق دستور استاندار در همین روزهای اول کمیته‌ای تشکیل و بخشی از پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها با استفاده از ظرفیت قابل حل است بخشی از موارد در حیطه قوه مجریه است و برخی دیگر با انعکاس به مسئولان کشوری استان قابل پیگیری است.

 

 

کد خبر 1041842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha