هزار و ۲۱۵ میلیارد ریال اعتبار برای حوزه پسماند مازندران ابلاغ شد

غلامی راد گفت: هزار و ۲۱۵ میلیارد ریال اعتبار برای حوزه پسماند مازندران ابلاغ شد امیدواریم تا پایان بهار جاری موضوع پسماند استان مرتفع شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، « مفید غلامی راد » امروز(11فروردین) در اولین شورای اداری سال 1400 که باحضور حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه درمازندران در مجتمع اهل بیت(ع) برگزار شد، بیان کرد: در سال ۹۹ که به نام جهش تولید نامگذاری شده بود تحلیلی از وضعیت موجود در حوزه‌های مهم کشاورزی، صنعت و بخش خدمات داشتیم؛2.05 در سال ۹۸ مزیت بخش کشاورزی بود بعد از آن خدمات و صنعت قرار دارند.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مازندران افزود: در سفر «محمدباقر نوبخت» رئیس سازمان برنامه و بودجه، تفاهم‌نامه‌ای بین وی و استاندار استان مازندران امضا شد که در پی آن ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار مقرر به تامین شد، که از این میزان ۸ و نیم میلیارد تومان سهم ملی و ۴ میلیارد تومان رقم استانی برای تامین مابه التفاوت یارانه و نرخ ۱۵ درصدی به دستگاه‌ها ابلاغ شد.

 

غلامی راد تصریح کرد: در حوزه اعتبارات گزارشی از وضعیت درآمدها؛ بحث تحریم و کرونا داشتیم در تصور ما نبود که بتوانیم درآمد ۲۳ هزار میلیارد تومانی را تامین کنیم ولی خوشبختانه با کمک دستگاه‌ها نزدیک ۱۱۷ درصد تحقق داشتیم که یکی از بالاترین نرخ‌های مصوب در سطح استان‌ها بود.

 

وی عنوان کرد: رشد دریافتی ما نسبت به سال ۹۸، ۴۲ درصد بود که اتفاق خوبی بود، در حوزه تامین اعتبارات با توجه به شرایط خاص اصلاح اعتبار اول سال ۷۰۵ میلیارد تومان بوده که با ۵۲ میلیارد تومان فروش اموال با تامین مطالبات نزدیک هزار میلیارد  تومان برای دستگاه‌های استانی تامین اعتبار کردیم.

 

این مسئول تاکید کرد: برای دستگاه‌ها ۱۰۰ درصد موارد حقوق و اضافه و بارنشتگی و هزینه‌ها تامین شد شارژ اموال را می توانند انجام دهند در حوزه اعتبارات عمرانی استان حدود ۱۵ هزار میلیارد ریال ابلاغ شده بود که حدود ۵۵ درصد تخصیص داشتیم، از این اعتبارات ۴ هزار میلیارد ریال اعتبارات استانی و هزار میلیارد ریال اعتبارات طرح‌های استانی است‌.

 

وی اذعان کرد: برای بحث مدیریت بحران به مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال ابلاغ و صد درصد تخصیص داشت، هزار میلیارد ریال در حوزه پروژه‌های آبی ، سد و فاضلابی تخصیص شد،در سفر دکتر نوبخت نیز ۵ هزار و ۷۵ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافت، از محل جدول ۱۴ برای تامین یارانه جهش تولید ۷۵ میلیارد ریال اعتبار ابلاغ شد، در بحث فروش اموال ۱۱۵ میلیارد ریال اعتبار ابلاغ شد.

 

غلامی راد تصریح کرد: هزار و ۲۱۵ میلیارد ریال اعتبار برای حوزه پسماند استان ابلاغ شد امیدواریم تا پایان بهار جاری موضوع را حل کنیم، ۵۰ میلیارد ریال برای مرمت مجموعه سرسبز بهشهر، ۱۵۰ میلیارد ریال برای تکمیل محور دامغان و گلوگاه و ۵۰۰ میلیارد ریال هم برای تکمیل کمربندی‌های استان های شمالی ابلاغ شد‌.

 

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی مازندران گفت: با وجود اینکه دولت بحث عدم تعریف و پیدایش پروژه عمرانی را به لحاظ محدودیت داشتند امسال جلسه هماهنگی برگزار شد ماحصل این بود که پروژه‌هایی در خصوص تکمیل آزادراه، محور لاریم و بهنمیر را اجرا کنیم.

 

این مسئول در پایان عنوان کرد: با اعلام سیاست‌های عمومی استان توسط استاندار مازندران امیدواریم برنامه‌های سال ۱۴۰۰ را با محوریت شعار مقام معظم رهبری اجرایی کنیم.

کد خبر 1041849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha