توپ را در زمین هم نیندازیم

حسین زادگان گفت: مخاطب شعار سال رهبری همه ما هستیم توپ را در زمین هم نیندازیم، مردم و مسئولان با هم! استفاده ازظرفیت‌های نو و حذف موانع اعم از سخت‌گیری در حوزه اخذ مجوزها باید منجر به تحقق شعار سال شود‌، سال گذشته اقداماتی انجام دادیم ولی کافی نبود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، « احمد حسین زادگان » امروز(11فروردین) در اولین شورای اداری سال 1400 که باحضور حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه درمازندران در مجتمع اهل بیت(ع) برگزار شد، بیان کرد: فلسفه برگزاری جلسه شورای اداری در اول سال جدید ارائه گزارش سال قبل و هدف‌گذاری و اولویت‌بندی در سال آتی است.

 

استاندار مازندران گفت: سال گذشته سالی سخت برای کشور و استان بود، تحریم داشته و داریم، در فروش نفت و انتقال ارز دچار مشکل بودیم، با همراهی و همدلی همه توانستیم مدیریت کرده و بخشی از موارد در مسیر توسعه پایدار را رقم زدیم.

 

حسین زادگان با اشاره به اینکه به لحاظ رشد تورم استان آخر بودیم، به ۳۱ درصد رسید، افزود: از این بدتر هم می‌توانست باشد ولی خوشبختانه تا حدودی کنترل شد.

 

وی خاطرنشان کرد: اگر شرایط تحریم با کرونا را با هم گره بزنیم در کنارش نارضایتی مردم و کاهش آستانه تحمل درمی‌یابیم که کار کردن در این شرایط کار راحتی نیست، ولی ۱۴ سال است که شعار سال با تم اقتصادی عنوان می‌شود.

 

این مسئول خاطرنشان کرد: ما درگیر جنگ اقتصادی هستیم ولی مخاطب فقط دولت نیست بلکه نهادهای مختلف بهم گره خورده اند با همکاری و همراهی با اقتدار لازم باید به مقابله بپردازیم، در بحث نظارت‌ در اجرا باید دقت نظر به‌عمل بیاید.

 

وی اظهار کرد: امسال انتخابات را داریم باید به‌درستی  انجام شود اولویت اولمان مشارکت حداکثری مردم است که سرمایه نظام است صرف نظر از رقابت‌های انتخاباتی که در آن ایام به اوج خود می‌رسد نباید خللی در فرآیند توسعه اقتصادی و زندگی مردم ایجاد کند.

 

حسین زادگان بیان کرد: کمک به اعتمادسازی و امیدوار شدن مردم، تکلیفی بر گردن مردم و جامعه است، رسانه‌های معاند بر طبل تحریم و بی فایده بودن انتخابات می‌کوبند در حالی که این دیدگاه غلطی است هدفشان ایجاد ناامیدی و شکست نظام است.

 

استاندار مازندران ادامه داد:  در توافق اخیر ۲۵ ساله اقدامی هوشمندانه با تاکید مقام معظم رهبری به انجام رسید که نگرانی دشمنان را در پی داشت و با اقدامات دروغین سعی کردند این موضوع را بی‌فایده اعلام کنند، چرا که این اقدام فواید و پیشرفت‌هایی را در حوزه سرمایه‌گذاری به دنبال خواهد داشت.

 

وی گفت: مخاطب تحقق شعار سال همه ما هستیم توپ را در زمین هم نیندازیم، مردم و مسئولان با هم! استفاده از ظرفیت‌های نو و جدید و حذف موانع اعم از سخت‌گیری در حوزه اخذ مجوزات باید منجر به تحقق شعار سال شود‌، در سال گذشته اقداماتی انجام دادیم ولی کافی نبود.

 

حسین زادگان با اشاره به اینکه بحث منطقه آزاد را با نمایندگان مجلس باید دنبال کنیم، اذعان کرد: اتفاقات خوبی در حوزه کشت و صنعت در استان افتاده  است، در بحث ساخت و ساز غیرمجاز باید بسترهایی با حفظ امنیت قضایی فراهم کنیم ایجاد هارمونی بین این مجموعه‌ها ما را به نقطه تعادل می‌رساند.

 

استاندار مازندران اظهار کرد: تلاش کنیم مشارکت اجرایی صد درصدی داشته باشیم هیچ دستگاه اجرایی حق ندارد علیه و یا به نفع کاندیدای انتخاباتی اقدامی انجام دهد، رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مقابله با ویروس کرونا نیز از جمله مواردی است که باید جدی گرفته شود‌.

 

وی تاکید کرد: وضعیت کرونا در استان و کشور به سمت بدی رفته است، بالای ۵۰ درصد اقتصادمان وابسته به گردشگری است، حال مردم چطور خوب باشد در عید باید مقداری امکان را فراهم می‌کردیم که شد طبیعتا اثرات منفی داشت.

 

حسین زادگان عنوان کرد: مازندران با استان‌های دیگر متفاوت است، در موج سوم نمی‌توانستیم مانع از برداشت مرکبات شویم، به تناسب مختصات استان و ورود مسافران به استان جمعیت استان افزایش می‌یابد و به همه چیز فشار می‌آید.

 

 استاندار مازندران تاکید کرد: محصول ۴۰ ساله جمع‌آوری آب‌های سطحی ما معادل ۱۵ درصد است باید تلاش کنیم از این ظرفیت‌ها استفاده کنیم از ظرفیت کارشناسان در تلفیق در بحث پساب پسماند باید به اندازه ۴۰ سال بدویم تا به آن جایگاه واقعی برسیم.

 

حسین زادگان افزود: در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در حال شناسایی موانع هستیم، کارگروهی به‌نام اقدام فعال است که به بررسی مشکلات بنگاه‌های اقتصادی می‌پردازد منابع قدرت در استان پراکنده است ولی ما مجاب به تعامل و همکاری هستیم.

 

وی یادآور شد: ما یک ما به نام مردم داریم همه باید در مسیر رفع مشکلات مردم گام برداریم. اولویت‌های استان تعریف شده است، پروژه‌های جدیدی تعریف خواهیم کرد، در حوزه دریا، بهره‌برداری و شیلات، استفاده از ظرفیت شرکت‌های استارتاپی در مسیر افزایش تولید با استفاده از خلاقیت نیروهای جوان، گسترش مزیت‌ها و بخش‌های اقتصادی، کشاورزی را به سمت مدرنسازی ببریم، تکلیفمان مشخص است.

کد خبر 1041860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha