برداشتن محدودیت‌های کرونایی به سرعت ابتلا کمک می‌کند

موسوی افزایش ۵۰ درصدی آمار بستری بیماران کرونایی در مازندران طی روزهای اخیر را نتیجه عادی انگاری مردم و جدی نگرفتن پروتکل های بهداشتی در دهه آخر اسفندماه دانست و گفت: باز بودن اماکن عمومی و رستوران‌ها و برداشتن محدودیت‌ها به سرعت ابتلا کمک می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، « سیدعباس موسوی» امروز(11فروردین) در اولین شورای اداری سال 1400 که باحضور حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه درمازندران در مجتمع اهل بیت(ع) برگزار شد، بیان کرد: ما از اولین استان‌هایی بودیم که وارد پیک بیماری کرونا شدیم و در مرحله اول به حدود ۲ هزار بستری رسیدیم در پیک دوم این عدد به هزار و ۷۰۰ نفر بستری رسید، پیک سوم به نصف این تعداد رسید.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: موضوع نگران کننده این است که ما می‌خواهیم به زندگی گذشته برگردیم و فکر می‌کنیم این موضوع خود به خود اتفاق می‌افتد، در حالی که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اوضاع بهتر خواهد شد.

 

موسوی یادآور شد: در چند روز آینده بر شمار مبتلایان افزوده خواهد شد، باز بودن اماکن عمومی و رستوران‌ها و برداشتن محدودیت‌ها به سرعت ابتلا کمک می‌کند بالغ بر  ۵۰ درصد افزایش بستری داشتیم.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، گفت: در این هفته ۵۱ بستری جدید داشتیم که به‌دلیل رفتار نادرست قبل عید است، نمودار نشان می‌دهد که تا می‌خواهد اوضاع خوب شود سریع تعادل برهم خورده و ما وضعیت عادی بعد از پیک را حفظ نخواهیم کرد و همزمان با کشور افزایش مبتلایان را خواهیم داشت.

 

وی عنوان کرد: لزوم رعایت پروتکل‌‌های بهداشتی و محدودیت‌های کرونایی و اعمال سخت‌گیری‌ها ضرورت دارد، از برگزاری مراسم خودداری شود، سالن‌های استان استاندارد نیستند، صدها بیمار در شهرها عبور و مرور می‌کنند گویا برایمان مهم نیست، در حالی که باید توجه به پروتکل‌های بهداشتی نهادینه شود چرا که انواع جدید از ویروس وارد شده است، همچنین به بحث ترددها باید توجه شود تا وضعیت را کنترل کنیم.

 

کد خبر 1041864

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha