بازرگانی محصولات کشاورزی در چنبره دلالان قرار دارد

ایمانی گفت: یک مانع بزرگ در بخش کشاورزی بازرگانی محصولات کشاورزی است که در چنبره دلالی و واسطه گری قرار دارد.

به گزاش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «علیقلی ایمانی» شامگاه امروز (چهارشنبه ۱۱ فروردین) در نشست با مدیران دستگاه های اجرایی  گلستان با نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی با موضوع رفع موانع تولید اظهار کرد: اقتصاد استان گلستان برپایه کشاوری بنا شده و باید به آن توجه شود.

 

دبیر خانه کشاورز استان گلستان ادامه داد: برای هر کاری باید برنامه داشته باشیم و در بخش کشاورزی نمی دانیم به عنوان برنامه ریزان نمی دانیم که در حد خودکفایی تولید کنیم و یا تولیدات باید در حد صادرات و یا تقاضای صادراتی باشد.

 

ایمانی یادآور شد: به این دلیل است که می توانیم به جرات بیان کنیم از 100 درصد پتانسیل استان در بخش کشاورزی و یا صنایع بخش کشاورزی  59 درصد خلأ وجود دارد و نتوانستیم از آن  بهره ببریم.

 

وی متذکر شد: نتوانستیم به کشاورز و تولید کنندگان در حل مشکلات تامین منابع، آموزش و بازرگانی کمک کنیم و این مهم باعث شده دست و پای تولیدکنندگان بخش کشاورزی بسته شود.

 

دبیر خانه کشاورز استان گلستان  یادآور شد: در بهترین زمین های استان شهرک صنعتی ایجاد کردیم و این اشتباهاتی است که باید جلوی آن گرفته شود.

 

ایمانی بابیان اینکه اگر برنامه داشته باشیم می توانیم برای رسیدن به اهداف موانع را شناسایی کنیم، افزود: یک مانع بزرگ در بخش کشاورزی بازرگانی محصولات کشاورزی است که در چنبره دلالی و واسطه گری قرار دارد و دولت نیز حمایت لازم را در این بخش ندارد.

 

وی افزود: تغییر نگاه مسئولان باید در بخش حمایت از کشاورزان اتفاق بیفتد تا تنها روزمرگی را شاهد نباشیم و بتوانیم برای رسیدن به حل مشکلات اقدام شود.

 

کد خبر 1041869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha