۵۵ پروژه ورزشی در خراسان جنوبی به بهره‌ برداری می‌رسد

ملانوری گفت: ۵۵ پروژه عمرانی ورزشی خراسان جنوبی با اعتبار ۵۴ میلیارد و ‌۷۰۰ میلیون تومان در سفر وزیر ورزش و جوانان به بهره‌ برداری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «حمید ملانوری» امشب (۱۱ فروردین) در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان که با حضور وزیر معین خراسان جنوبی در اقتصاد مقاومتی در شهرستان زیرکوه برگزار شد، اظهار کرد: طی سال گذشته اقدامات گسترده ای در حوزه صنعت، معدن، گردشگری و مبادلات مرزی در سطح استان انجام ‌شده است.

 

استاندار خراسان جنوبی به سفر تیرماه سال گذشته وزیر معین استان در اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: در جریان این سفر ۳۱ پروژه در حوزه اقتصاد مقاومتی مصوب شد.

 

ملانوری ادامه داد: درخصوص پروژه‌های جهش تولید نیز ۷۵ پروژه در سطح استان در دستور کار قرار گرفته که امیدواریم نواقص موجود در برخی پروژه‌ها برطرف شود تا زودتر به نتیجه برسند.

 

وی با تأکید بر این که در سایه وحدت و همراهی مسئولان و مردم اقدامات به صورت جهش‌وار در منطقه شکل می‌گیرد، تصریح کرد: این در حالی است که در خراسان جنوبی با ۱۵۱ هزار کیلومتر وسعت و جمعیت اندک و پراکنده، خدمات‌رسانی بسیار سخت‌تر از دیگر استان‌ها است.

 

استاندار خراسان جنوبی به بیان مثال هایی در همین راستا پرداخت و گفت: در بحث نصب و راه اندازی گیرنده های دیجیتال، برای ۵ هزار نفر به ناچار ۶ ایستگاه افتتاح کردیم، در حالی که در استانی دیگر، تنها با یک دکل ارتباطی ۵۰ هزار نفر زیر پوشش قرار می گیرند.

 

ملانوری در ادامه به تشریح ظرفیت های استان پرداخت و افزود: خراسان جنوبی از نظر ذخایر معدنی نظیر زغال‌سنگ، سنگ آهن، سنگ گرانیت، سرب و روی بسیار غنی است و در حوزه کشاورزی نیز محصولاتی خاص شامل زرشک، زعفران و عناب در این استان تولید می‌شود که در دنیا بی نظیرند.

 

وی با بیان اینکه برای بهره‌برداری هر چه بیشتر از پتانسیل های کشاورزی استان، طرح توسعه کشت های گلخانه‌ای در دستور کار قرار دارد، عنوان کرد: وجود چهار اثر جهانی و بیش از ۹۰۰ اثر ملی، این منطقه را به خاستگاه گردشگری تبدیل کرده است.

 

استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این استان با وجود ثروت‌های بی نظیری که دارد از کمبودهای زیادی هم رنج می‌برد، ادامه داد: در بخش جاده‌ای، ارتباطات، فرآوری محصولات کشاورزی و زیرساخت‌ها با مشکلاتی مواجه‌ایم و از معادن استان با وجود ذخایر غنی، بهره‌برداری لازم انجام نمی‌شود.

 

ملانوری با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای برون رفت از این مشکلات، بیان کرد: یکی از این برنامه ها، راه اندازی ستاد توسعه خاوران است که سال گذشته به منظور تسهیل در روند سرمایه‌گذاری، جلب مشارکت های مردمی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی در استان آغاز به کار کرد.

 

به گفته وی انگیزه در مسیر تحقق برنامه های ستاد توسعه خاوران وجود دارد و حمایت دولت نیز در سطح ملی در این راستا بسیار مؤثر است.

 

استاندار خراسان جنوبی در ادامه به برنامه های سفر  وزیر ورزش و جوانان در استان اشاره کرد و گفت: ۵۵ پروژه عمرانی ورزشی با اعتبار ۵۴ میلیارد و ‌۷۰۰ میلیون تومان در سطح استان به بهره‌ برداری می‌رسد.

 

وی در پایان گفت: کلنگ زنی و آغاز عملیات اجرایی ۱۱ پروژه هم با اعتبار بیش از ۳۵ میلیارد تومان از دیگر برنامه‌های این سفر ۲ روزه وزیر ورزش و جوانان به استان خراسان جنوبی است.

 

 

 

کد خبر 1041872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha