آماده همکاری در حوزه صنعت میان خراسان رضوی و ماری ترکمنستان هستیم

غفوری مقدم با بیان اینکه ایران همواره به دنبال گسترش همکاری‌های خود با دیگر کشورها بوده و یک نمونه موفق همکاری‌ها را با کشور ترکمنستان داشته‌ایم، گفت:آماده همکاری در حوزه صنعت میان خراسان رضوی و ماری ترکمنستان هستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهدف «علی غفوری ‌مقدم» در اولین وبینار مشترک تجاری مدیران صنایع و بازرگانان خراسان رضوی با استان ماری ترکمنستان، اظهار کرد: ایران همواره به دنبال گسترش همکاری‌های خود با دیگر کشورها بوده و یک نمونه موفق همکاری‌ها را با کشور ترکمنستان داشته‌ایم.

 

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: اگر چه سهم خراسان رضوی در همکاری‌های ایران و ترکمنستان قابل توجه بوده، اما کافی نیست و معتقدیم که با ظرفیت‌هایی که استان‌های خراسان رضوی و ماری دارند می‌توان بیش از پیش از ظرفیت‌های موجود دو استان بهره برد.

 

وی با بیان اینکه در این نشست راهکارهای خوبی جهت گسترش همکاری‌های ایران و ترکمنستان بیان شد، خاطرنشان کرد: با توجه به تغییر رویکرد همکاری‌های ماری، خراسان رضوی هم این آمادگی را دارد از ظرفیت‌های متقابل این استان کشور دوست و همسایه استفاده کند.

 

غفوری‌مقدم تصریح کرد: یکی دیگر از زمینه‌های همکاری مشترک بررسی سرمایه‌گذاری‌های صورت گرفته بوده که قطعاً این همکاری‌ها می‌تواند برای دو کشور دستاوردهای خوبی داشته باشد و این آمادگی را داریم تا در حوزه صنعت همکاری خوبی میان خراسان رضوی و ماری برقرار کنیم و در این خصوص بررسی سازوکارهای تهاتر کالاهای مختلف صنعتی و کشاورزی بین استان‌های خراسان رضوی و ماری پیشنهاد می‌گردد.

 

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تاکید کرد: ما در این استان از ظرفیت‌های مجموعه‌های مختلف از جمله آستان قدس رضوی برخوردار شدیم که یک نمونه آن حمایت ۱۰۰ میلیون دلاری این مجموعه از منطقه آزاد سرخس در جهت توسعه و ساخت ۳۷۰ واحد تجاری در این منطقه بوده است.

کد خبر 1041875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha