تقویت تجارت با ترکمنستان در دستور کار است

ارباب خالص تقویت تجارت با ترکمنستان را از برنامه‌های مهم سفارت ایران در این کشور دانست و گفت: برای رونق این حوزه بر پایه مطالعه زیربنایی و تخصصی، از همه ظرفیت‌ها از جمله استفاده از مناسبات مشترک فرهنگی دو کشور بهره خواهیم گرفت.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «غلامعباس ارباب ‌خالص» در اولین وبینار مشترک تجاری مدیران صنایع و بازرگانان خراسان رضوی با استان ماری ترکمنستان، اظهار کرد: ایران با ترکمنستان تفاهم‌نامه صدور روادید دارد و تجار می توانند از طریق مکاتبه اتاق بازرگانی با سفارت ترکمنستان برای دریافت ویزا اقدام کنند.

 

سفیر ایران در ترکمنستان با اشاره به اینکه خراسان رضوی همیشه در حوزه تجاری با کشورهای همسایه به‌ویژه ترکمنستان پیشرو بوده است، بیان کرد: سفارت ایران در ترکمنستان حل مسائل و مشکلات صدور روادید برای تجار ایرانی را با برگزاری نشست‌های مشترک دنبال می‌کند.

 

وی تقویت تجارت با ترکمنستان را از برنامه‌های مهم سفارت ایران در این کشور اعلام کرد و گفت: برای رونق این حوزه بر پایه مطالعه زیربنایی و تخصصی، از همه ظرفیت‌ها از جمله پیگیری اجرا تفاهمنامه‌های امضا شده و استفاده از مناسبات مشترک فرهنگی دو کشور استفاده خواهد شد.

 

ارباب‌خالص خاطرنشان کرد: برپایی همایش اقتصادی در ترکمنستان با حضور فعالان اقتصادی دو کشور، فعال کردن کمیته اطلاع‌رسانی برای روزآمد کردن اطلاعات تجار ایران برای تجارت با ترکمنستان، معرفی وکلای ترکمنستانی به تجار ایرانی برای آگاهی از مواد قانونی در زمان مواجهه با مسائل و مشکلات فعالیت تجاری و تلاش برای رفع موانع تجار در مبادله کالا با ترکمنستان از جمله مهمترین برنامه‌های این سفارت به‌شمار می‌رود.

کد خبر 1041884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha