« آری» سبزی به نشانه روییدن/ ۱۲ فروردین روزی برای همه امت ایران

روز ۱۲ فروردین که به عنوان روز جمهوری اسلامی ایران نامیده شده، روزی برای همه ایرانیان محسوب می‌شود.

خبرگزاری شبستان_گیلان، مائده فلاحتکارضیابری؛ انقلاب اسلامی ایران با رهبری خمینی کبیر (ره) و مجاهدت‌های مردم شریف ایران در ۲۲ بهمن ۱۳۵۷ به پیروزی رسید تا به عمر طاغوت و استبداد و استکبار در ایران خاتمه دهد.

 

پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ۵۷، در روز دوازدهم فروردین کامل شد؛ مردم مسلمان ایران با حضور آگاهانه و متعهدانه در اولین انتخابات آزاد تاریخ ایران، نظام مقدس جمهوری اسلامی را برای اداره کشور انتخاب کردند.

 

۱۲ فروردین ۱۳۵۸ نتایج رفراندوم تغییر نظام حکومت ایران که روزهای ۱۰و ۱۱ فروردین برگزار شد، اعلام و ۹۸/۲ درصد واجدین شرایط در این همه پرسی به «جمهوری اسلامی» رای «آری» دادند.

 

براساس اسناد و عکس‌هایی که وجود دارد صفوف طولانی و شرکت اکثریت مردم از هر قشر و اندیشه‌ای در این همه پرسی مشاهده می‌شود، افرادی که بعضا حجاب اسلامی کاملی هم ندارند و یا کراوات پوشیده‌اندبراساس اعلام دولت موقت، در رفراندم برگزار شده، ۲۰ میلیون و ۲۸۸ هزار تن (۹۸ و ۲دهم درصد آراء) به حذف سلطنت و برقراری نظامی اسلامی «بله» گفتند.

 

 

* تشكيل جمهوری اسلامی اراده ملی ايرانيان را بر سرنوشت خود تثبيت كرد

«سیدجلال سیدمحمدی» با گرامیداشت ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی اظهار کرد: ۱۲ فروردین نخستين تجلی مشاركت واقعی ملت ايران در تعيين سرنوشت کشور خود است، که با رای «آری» خود، اقتدار و شکوه نظام جمهوری اسلامی را به رخ دنیا کشید.

 

فرماندار صومعه‌سرا افزود: تشكيل جمهوری اسلامی نه تنها اراده ملی ايرانيان را بر سرنوشت خود تثبيت كرد، بلكه امید در دل محرومان و مستضعفان جهان جوانه زد، كه بعد از قرن‌ها رنج و درد، جلوه‌ای از وعده خداوند تبارک و تعالی را شاهد باشند.

 

وی گفت: رفراندوم ملت ايران در آن برهه حساس ثابت كرد كه از درک سياسی بالايی برای تعيين سرنوشت خود بر مبنای ارزش‌های والای انقلابی برخوردارند.

 

سیدمحمدی تصریح کرد: اینجانب سالروز این رویداد تاریخی و فرخنده را حضور عموم ملت ایران، به خصوص مردم شریف شهرستان صومعه‌سرا تبریک، و موفقیت همگان را در راستای آرمان‌های بلند جمهوری اسلامی ایران از درگاه خداوند متعال مسئلت ‌دارم.

 

* نهالی که با وحدت کاشته شد، تحقق شعارها و آرمان‌های انقلاب را هدف راستین خود نهاده است

«وحید پورحضرت» با گرامیداشت روز جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: دوازدهمین روز از بهار هر سال یادآور اعلام نتایج حماسه پرشکوه رفراندوم ملت بزرگ ایران برای تاسیس نظام حکومتی با عنوان «جمهوری اسلامی» است که به هیچ یک از ابرقدرت‌ها وابستگی نداشته باشد.

 

فرماندار ماسال افزود: نهالی که آن روز ایرانیان با وحدت و همبستگی تمامی اقوام و مذاهب در این سرزمین کاشتند، اکنون چنان سرسبز، تنومند و بارور شده که در برابر تندبادهای روزگار به خوبی قامت افراشته دارد و تحقق شعارها و آرمان‌های انقلاب را هدف راستین خود نهاده است.

 

وی خاطرنشان کرد: اینجانب با تبریک این رویداد تاریخی و فرخنده به ملت بزرگ ایران اسلامی، خاصه مردم فرهیخته و انقلابی شهرستان ماسال، امید دارم با استمرار مشارکت فعالانه مردم در همه عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، افق روشن‌تری برای رسیدن به اهداف بلند نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و توسعه همه جانبه شهرستان قرار گیرد.

 

گفتنی است، ۱۲ فروردین، روزی است که ملت ایران به جمهوری اسلامی «آری» گفت، آریِ سبزی به نشانه روییدن، طراوت، شادابی، خرمی و نشانه‌ای از به ثمر رسیدن بذرها و شکفتن آن شکوفه‌ها است، شکوفه آزادی ملت غیور ایران در ۲۲ بهمن ۵۷ کاشته شد و در ۱۲ فروردین ماه ۵۸ در خاک ریشه دوانید.

 

 

 

کد خبر 1041927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha