مردم و مسئولین باید در جهت انسجام ملی قدم بردارند

حجت الاسلام شمس الدین گفت: امروز انتخاب امور کشور توسط خود مردم انجام می‌شود، لذا همه اقشار جامعه اعم از مردم و مسئولین باید در جهت انسجام ملی قدم بردارند .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از انزلی، «سید عبدالجواد شمس الدین» امروز (جمعه، ۱۳ فروردین) در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که می‌فرمایند این ملت سرنوشت خود را به دست خودش تعیین می‌کند، افزود: امروز انتخاب امور کشور توسط خود مردم انجام می‌شود، لذا همه اقشار جامعه اعم از مردم و مسئولین باید در جهت انسجام ملی قدم بردارند و کسی مجاز نیست کاری انجام دهد که موجب ذلت نظام اسلامی شود، این توصیه مقام معظم رهبری است که می فرماید همه باید به دشمن پیام قدرت دهند.


امام جمعه انزلی گفت: وقتی انسان در جبهه حق باشد و از شیطان پیروی نکند عزتمند است. عزت ملی به این معناست که در خود احساس غرور و افتخار کنیم نه آنکه سرخورده و سرسپرده بیگانگان باشیم.


وی با بیان اینکه ملت ایران امروز علیرغم همه مشکلات، توطئه‌ها و تحریم‌های ظالمانه به خصوص در امور اقتصادی که دوران سختی را بر مردم تحمیل کرده خود را عزیز می‌دانند و نسبت به گذشته احساس ضعف نمی کنند اظهارداشت: این روحیه یک استحکام در انسان به وجود می آورد که موجب اقتدار این ملت شده که می‌تواند در برابر مشکلات و دشمنان ایستادگی کند و باید با حفظ این روحیه و با بررسی نقاط ضعف و برطرف کردن آن در حفظ این اقتدار و عزت تلاش کرد.


حجت الاسلام شمس الدین با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که می‌فرمایند این ملت سرنوشت خود را به دست خودش تعیین می‌کند، تصریح کرد: امروز انتخاب امور کشور توسط خود مردم انجام می‌شود، لذا همه اقشار جامعه اعم از مردم و مسئولین باید در جهت انسجام ملی قدم بردارند و کسی مجاز نیست کاری انجام دهد که موجب ذلت نظام اسلامی شود. این توصیه مقام معظم رهبری است که می فرماید همه باید به دشمن پیام قدرت بدهند.


وی تاکید کرد: مردم باید مراقب باشند تا اداره کشور را به دست کسانی ندهند که باور و اعتقاد به اقتدار ملی در آنان نیست و در خود احساس حقارت می‌کنند و برای اداره کشور دست به سوی بیگانگان دراز می کنند و موجبات سلطه مجدد کشور را فراهم می‌کنند. نباید ضعف‌ها و نارسایی‌های نظام را از مسیر عزت و اقتدار دور کند.


خطیب جمعه انزلی ۱۲ فروردین سالروز استقرار نظام جمهوری اسلامی در ایران و 13 فروردین روز طبیعت را به همه ایرانیان تبریک گفت و از مردم خواست تا با رعایت اصول بهداشتی در بهره گیری از طبیعت از گسترش بیماری کرونا جلوگیری کنند.


وی هفته سربازان گمنام امام زمان (عج) را بر حافظان پنهان امنیت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی تبریک گفت و اظهار داشت: عمده فعالیت‌های نیروهای اطلاعات آشکار نیست ولی در همه حال حرکات دشمنان و مفاسد کشور توسط آنان مورد رصد قرار می‌گیرد که ثمره این تلاش‌ها را در امنیت کشور شاهد هستیم. انشاءالله این تلاش‌ها مورد رضای خداوند قرار گیرد و با عنایت الهی پرتوان و مقتدرانه برای امنیت و آرامش کشور و حفظ نظام اسلامی به تلاش خود ادامه دهند.


امام جمعه انزلی به دهه آخر ماه شعبان که دهه غبارروبی مساجد نام گرفته تا فرصتی برای آمادگی مساجد در ماه مبارک رمضان باشد اشاره کرد و گفت: هرچند به جهت شیوع ویروس کرونا در سال گذشته مساجد تعطیل بود ولی امیدواریم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مساجد امسال رونق بیشتری داشته باشند، لذا باید برای ورود به این ماه مبارک و عزیز مساجد را هم از نظر ظاهری هم باطنی آراست و نظافت کرد.


حجت الاسلام شمس الدین با اشاره به امضای سند تفاهم فرهنگی بین ایران و چین یادآوری کرد: این روزها حجم گسترده‌ای از دروغ پردازی و تخریب دشمنان در مورد سند تفاهمنامه ایران و چین در حال شکل‌گیری است و این هجمه ها نشان می دهد حرکت خوبی از سوی جمهوری اسلامی به وقوع پیوسته که دشمنان را اینگونه مشوش کرده است، لذا باید مردم توجه داشته باشند که تحت تاثیر دروغ‌پردازی رسانه‌های معاند قرار نگیرند .چرا در مسئله برجام که این همه خسارت هم دیدیم آنها حرفی نزدند، ولی این سند که هنوز شکل عملی نگرفته در مورد آن این همه حساس شده اند.


وی تصریح کرد: دشمنان برای دست یابی به مفاد این تفاهم نامه شبهه افکنی می کنند که چرا مفاد آن گفته نمی شود تا با آگاهی از آن بتوانند در مقابل مفاد این سند مانع ایجاد کنند. چطور سند برجام تا لحظه آخر محرمانه بود ولی این سند باید آشکار شود.


وی تاکید کرد: مردم بدانند این سند فقط یک تفاهم و توافق در زمینه همکاری است و هر یک از بندهای آن باید مورد بررسی مجلس و موافقت قرار گیرد و هیچ نقطه‌ای از کشور هم مورد تهدید نیست تازه اگر بیگانگان نگران تمامیت ارضی ایران هستند اول نقاطی که مال ایران است و در گذشته به جهت بی لیاقتی شاه واگذار شد را به ما پس بدهند و بعد نگران نقاطی باشند که هنوز هیچ تصمیمی در مورد آن گرفته نشده است.


وی با یادآوری سیاست تعامل و همکاری جمهوری اسلامی با دیگر کشورها خاطر نشان کرد: جمهوری اسلامی آمادگی دارد اینگونه سند های همکاری را با دیگر کشورهای مستقل که تحت سیطره آمریکا نباشند را برقرار کند.

کد خبر 1042146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha