با انتخاب های اشتباه خود نباید فرج امام زمان(عج) را به تاخیر بیندازیم

حجت الاسلام اسماعیل پور با تاکید بر اینکه نگاه و تفکر یکدست باعث می شود وحدت رویه ایجاد شود و وحدت رویه انسان را به نتیجه می رساند گفت: به واسطه انتخاب های اشتباه خود نباید فرج امام زمان(عج) را به تاخیر بیندازیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام حجت اسماعیل پور در خطبه‌های نماز امروز (جمعه، ۱۳ فروردین) با اشاره به روز ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی، از آن به عنوان یک اتفاق بزرگ یاد کرد که به دست مردم و رهبری حکیمانه حضرت امام محقق شد و گفت: جمهوری اسلامی یعنی مردم سالاری و اگر ما به این قضیه تکیه بیشتری داشته باشیم نظام اسلامی هم تبلور بیشتری خواهد داشت و هم موفقیت روز افزونی کسب خواهد کرد از این رو باید قدردان این نعمت بزرگ باشیم.


امام جمعه موقت سنگر در ادامه با اشاره به انتخابات پیش روی ریاست جمهوری و شوراهای شهر افزود: مقدمات این انتخابات شروع شده و ما وظیفه داریم شناسایی افراد را با اطلاعاتی که نسبت به گذشته آنها همچون دانستن اخلاق، رفتار و منش و تفکرات آنها به دست بیاوریم تا انتخابات خوبی انجام بگیرد.
 

وی با ابراز امیدواری برای بالندگی و موفقیت بیشتر نظام در انتخاب درست مسئولین به توافق ۲۵ ساله ایران با چین اشاره کرد و ادامه داد: این موضوع تصمیمی است که در راس گرفته شده و ما باید مراقب باشیم چرا که بعضی ها در خارج ار کشور از این فضا سوء استفاده می کنند اما ما نباید در داخل این تنور را داغ تر کنیم بلکه باید نظر تخصصی را به کارشناسان امر بسپاریم.

حجت الاسلام اسماعیل پور بیان کرد: چیزی که ما باید به آن توجه داشته باشیم نیمه شعبانی است که بر ما گذشته، باید بدانیم وقتی این ولادت در آن سال اتفاق افتاد یقینا آدم‌های آن دوره مثل من و شما متوجه قضیه نبودند اما هر چه که از ولادت امام عصر(عج) تا به الان که نزدیک به ۱۲۰۰ سال می گذرد و به جلوتر می رویم هدف اصلی و فلسفه وجودی اهل بیت( علیه السلام) و به طور ویژه امام زمان بیشتر خودش را نشان می‌دهد.

 وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری سال هاست که بر روی یک کلید واژه"تمدن نوین اسلامی" بسیار تاکید دارند و وقتی یک شخصیتی در جایگاه رهبر مسلمین جهان بر روی چیزی تمرکز می کنند و به دنبال آن هستند تا آن را به گفتمان تبدیل کنند باید بدانیم موضوع این کلیدواژه چقدر می تواند مهم باشد.

حجت الاسلام اسماعیل پور ادامه داد: حضرت آقا فرمودند انقلاب ما زمینه ساز حکومت اسلامی است از این رو باید دقت کنیم که ما چقدر آدم تاثیرگذاری برای آمادگی و پذیرش این فرمان، هستیم.

 

وی با تاکید بر اینکه همه هدف و جهت گیری مقام معظم رهبری همین است گفت: وقتی رهبر این‌گونه به این مسئله تاکید دارند باید مسئولین، نمایندگان و مردم نیز در این راستا تلاش کنند و وظیفه تک تک ما آماده سازی این فضا و عمل کردن به احکام اسلامی و حاکمیت اسلام است.

 

حجت الاسلام اسماعیل پور انتخابات را یکی از بسترهای مهم و اثرگذار در جهت زمینه‌سازی حکومت مهدوی در نظام جمهوری اسلامی کشور ما دانست و ادامه داد: ما در بعضی از انتخابات خود اشتباه و ضرر کردیم.

 

وی افزود: باید بدانیم که آدم ها و فکرهایشان در آینده اثر گذارند و اینکه چه کسی را برای چه مسئولیتی انتخاب می کنیم اثر گذار است.

 

وی خاطر نشان کرد: به نظر می رسد در مراسم نیمه شعبان و شب زنده داری آن شرکت می کنیم ولی فضای سیاسی و اجتماعی کشور را که نگاه می‌کنیم می‌بینیم در حقیقت گاهی خودمان و مسئولین از این وظیفه اصلی غفلت می کنیم و در زمین دشمن توپ می‌زنیم از این رو ظهور به تاخیر می افتد.

 

حجت الاسلام اسماعیل پور گفت: بعضی از حرف ها و کارها، سال ها و قرن ها ظهور را به تاخیر می‌اندازند و آدم هایی که در نظام جمهوری اسلامی خدمت می‌کنند به واسطه انتخاب هایی است که ما انجام می دهیم پس باید کسی را انتخاب کنیم که دغدغه مهدویت داشته باشند.

 

وی افزود: شاخص هایی که مقام معظم رهبری می فرمایند باید مد نظر قرار دهیم، باید با نگاه آخرالزمانی به انتخابات نگاه کنیم، باید بدانیم که آیا کسی که انتخاب می کنیم به ملاک های آخر زمان معتقد است یا خیر و آیا می تواند به زمینه‌سازی فرج کمک کند.

 

حجت الاسلام اسماعیل پور تصریح کرد: این حق ما است که بدانیم چقدر مسئولین برای امام زمان کار کرده اند و چقدر مردم و جوان ها راغب امام زمان شده اند.

 

وی اظهار کرد: اگر مسائل اقتصادی و مادی لحظه‌ای مسئولین ما را از وظیفه اصلی که بر عهده دارند منحرف کند خیانت سهمگینی به دنبال دارد.


حجت الاسلام اسماعیل پور بیان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند:《 مسئولان ما بدانند انقلاب ما محدود به ایران نیست، انقلاب ایران نقطه شروع جهان اسلام به پرچم داری حجت خدا است》و اگر شورای شهر، بخشدار، فرماندار، نمایندگان مجلس و... در این پازل بزرگ بلغزند بدانید که این مجموعه نقص دارد و تکمیل نمی‌شود.

 

وی گفت: نگاه و تفکر یک دست باعث می‌شود وحدت رویه ایجاد شود و وحدت رویه آدم‌ها را به نتیجه می رساند از این رو مسائل اقتصادی نباید ما را از هدفی که انقلاب برای آن شکل گرفته دور کند.

کد خبر 1042152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha