پروژه‌های اقتصادی که تولید را رونق می‌دهند مورد توجه مسئولان باشد

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر با بیان اینکه در شهرستان کهگیلویه ظرفیت‌های تولید وجود دارد اما مغفول مانده، گفت: پروژه‌های اقتصادی که تولید را رونق می‌دهند باید مورد توجه مسئولان قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت‌الاسلام «علی وحدانی‌فر» امروز در دیدار فرماندار شهرستان کهگیلویه با اشاره به نام گذاری سال به نام «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها»، اظهار کرد: طی دهه اخیر همه نامگذاری‌های رهبر معظم انقلاب بر محور اقتصاد بود و در پنج سال متوالی به نوعی تولید را مورد تأکید قرار دادند.

 

امام جمعه شهرستان کهگیلویه گفت: این نامگذاری تکلیف ما را مشخص کرده است که در تولید هر کس باید همت کند و همراهی داشته باشد.

 

وی با بیان اینکه فرهنگ کار در جامعه نیازمند بازبینی است، تصریح کرد: مردم به این باور برسند کار تنها به پشت میز نشینی محدود نیست و چرخ اقتصاد با تولید می‌چرخد.

 

حجت‌الاسلام وحدانی‌فر اضافه کرد: در شهرستان ظرفیت‌های تولید وجود دارد اما مغفول مانده و موانع تولید باید برداشته شود و پروژه‌های اقتصادی که تولید را رونق می‌دهند باید مورد توجه مسئولان قرار گیرند.

 

امام جمعه شهرستان کهگیلویه با اشاره به اینکه کارخانه آجر تنها صنعت فعال در شهرستان است، گفت: همین کارخانه برای راه‌اندازی فاز دوم و افزایش تولید و اشتغال معطل تسهیلات مانده است و فریاد می‌زند.

 

وحدانی‌فر گفت: بانک ها کمترین همکاری را در زمینه تولید دارند، بروکراسی اداری برای دریافت تسهیلات تولیدکننده را خسته می‌کند و به رغم مصوبه شرایط ضمانت وام‌ها اما بانک‌ها در شهرستان‌ها ساز خود را می‌زنند و شرایط دست و پا گیر قرار وضع می‌کنند.

 

وی با اشاره به اینکه نهاد نماز جمعه تریبون وحدت و مطالبه‌گری است، ادامه داد: اولویت اصلی نماز جمعه امسال کمک به رفع موانع تولید بوده و همه ما باید کمک کنیم این موانع را برداریم.

 

امام جمعه شهرستان کهگیلویه ادامه داد: احداث سد کوهبرد که بهره‌برداری از آن ۳۵۰ هکتار زمین را آبیاری می‌کند با پیشرفت بالای ۹۰ درصد هنوز تکمیل نشده، سد سرپری نیز با اعتبارات استانی حل نمی‌شود.

 

وحدانی‌فر گفت: اگر این سدها احداث شود دشت‌ها و زمین‌های مستعد شهرستان زیر کشت می‌رود و مشکل زنانی که در فصل گوجه چینی کارگر دشت‌های شهرستان‌های همجوار می‌شوند برطرف می‌شود.

 

وی در ادامه تشریح مشکلات پروژه‌های اقتصادی شهرستان با بیان اینکه «ما در کنار پتروشیمی!» گفت: این پروژه با گذشت سال‌ها هنوز اندر خم تعهدات مانده است.

 

امام جمعه شهرستان کهگیلویه گفت: اجرای طرح ناتمام آبرسانی به زمین‌های حومه غربی نیز بیش از یک دهه قدمت دارد.

کد خبر 1042155

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha