ترافیک در محورهای تفرجگاهی و ساحلی گیلان نیمه سنگین است

صفاری از ترافیک نیمه سنگین در محورهای تفرجگاهی، ییلاقی و ساحلی گیلان خبر داد و گفت: ترافیک در محور رشت به قزوین هم‌اینک عادی و روان گزارش می‌شود.

 «جاور صفاری» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، با بیان اینکه همزمان با ساعات پایانی روز سیزدهم فروردین ترافیک در محورهای تفرجگاهی، ییلاقی و ساحلی گیلان نیمه سنگین است اظهار داشت: پلیس راه گیلان در روز طبیعت با حضور 78 تیم گشت محسوس و نامحسوس خودرویی و موتوری اقدام به کنترل تردد و روان‌سازی ترافیک معابر استان کرد.

 

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان با تاکید بر اینکه مردم همراهی خوبی در روز طبیعت داشته‌اند عنوان کرد: بسیاری از هم‌استانی‌ها به واسطه رعایت پروتکل‌های بهداشتی ماندن در خانه را ترجیح داده و به شیوه دیگری روز طبیعت را پاس داشتند.

 

صفاری با اشاره به اینکه در دو روز گذشته تعداد زیادی از مسافرانی که وارد گیلان شده بودند استان را ترک کردند اذعان کرد: از صبح امروز و با تلاش خوب نیروهای پلیس راه گیلان شاهد ترافیک روان در جاده‌های ارتباطی استان بودیم.

 

وی ترافیک در محور رشت به قزوین را هم‌اینک عادی و روان اعلام کرد و افزود: تعداد زیادی از مسافرانی که در در روز طبیعت در محورهای ییلاقی، ساحلی و تفرجگاه‌های استان گیلان حضور داشتند الان در حال برگشت از این محورها هستند.

 

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان اظهار داشت: تردد و بار برگشت ترافیکی از محورهای تفرجگاهی، ییلاقی و ساحلی گیلان به سمت مبادی ورودی شهرهای استان کمی متراکم و پرحجم‌تر از سایر محورهای مواصلاتی گیلان است.

 

صفاری از استقرار پلیس راه در مناطق تعیین شده استان گیلان جهت اجرای طرح ترافیکی و انتظامی خبر داد و اذعان کرد:‌ خوشبختانه تا همین لحظه به واسطه رعایت درست قواعد رانندگی حادثه منجر به فوتی در محورهای مواصلاتی برون شهری گیلان اتفاق نیافتاده است.

 

وی با تاکید بر اینکه رانندگان باید با صبر و حوصله و با احتیاط بیشتری در محورهای فرعی و روستایی گیلان تردد کنند ابراز داشت: قطعا رانندگی در چنین جاده‌هایی مستلزم دقت بیشتری است و امیدواریم مردم این ساعات پایانی تعطیلات نوروزی را با سرعت‌ها و سبقت‌های غیرمجاز بر خودشان و دیگران تلخ نکنند.

 

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان خستگی و خواب آلودگی را از جمله مهم‌ترین علل وقوع تصادفات جاده‌ای قلمداد کرد و خاطرنشان کرد: به کلیه رانندگان توصیه می‌شود تا در طول سفر به ازای هر 2 ساعت رانندگی، 15 دقیقه استراحت کنند.

کد خبر 1042164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha