رونق تولید زیربنای استقلال اقتصادی است

حجت الاسلام محمدی با بیان اینکه رونق تولید زیربنای استقلال اقتصادی است، گفت: برای رسیدن به استقلال اقتصادی باید موانعی که بر سر راه تولید وجود دارد از جمله کم کاری ها برداشته شود تا شاهد تحقق «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی» باشیم.

حجت الاسلام «محمدرضا محمدی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار داشت: موضوع اقتصاد در استقلال و معیشت مردم ایران اسلامی از اهمیتی بسیاری برخوردار است.

 

امام جمعه طبس با توجه به اینکه ایران از ابتدای انقلاب اسلامی ادعای استقلال دارد، افزود: استقلال به این معنا است که در عرصه های مختلف فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی بتواند خودکفا باشد.

 

وی با تاکید بر اینکه رونق تولید زیربنای استقلال اقتصادی است، ادامه داد: طی چند سال اخیر مقام معظم رهبری بر روی این موضوع اشاره کرده اند و امسال نیز بر روی «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی» تاکید داشتند و در این راستا باید از تولید و تولیدگر حمایت شود.

 

حجت الاسلام محمدی در ادامه بیان کرد: برای رسیدن به استقلال اقتصادی باید موانعی که بر سر راه تولید وجود دارد از جمله کم کاری ها برداشته شود تا شاهد محقق شدن شعار امسال «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی» باشیم و در این راستا مشکلات وابستگی به خارج کمتر و سفره مردم بزرگ تر می شود.

 

امام جمعه طبس با بیان اینکه مجلس باید قوانینی را وضع کند که کار تولید تسهیل شود، افزود: دولت نیز باید مجری خوبی برای قوانین باشد و بروکراسی های اداری را کم کنند و نگذارد یک تولیدگر در پیچ و خم های اداری خسته و منصرف شود.

 

وی ادامه داد: دولت می تواند با تسهیل قوانین و اعطای تسهیلات و نظارت درست به بحث تولید و رونق آن کمک بسیاری کند چرا که برخی افراد وام های کلانی دریافت کردند اما به خاطر عدم نظارت درست این وام ها در راستای تولید به کار گرفته نشد و این موضوع تورم و مشکلات اقتصادی را برای جامعه به وجود آورد.

 

حجت الاسلام محمدی در پایان با اشاره به اینکه ایران برای ترفیع جایگاه خود در جهان باید به رونق تولید دست یابد، گفت: اقتصاد مقاومتی به این معنا است که کشور در مقابل هجمه های دشمن مقاوم باشد و باید از تهدیدها یک فرصت ایجاد کنیم.

 

 

کد خبر 1042190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha