صدور ۱۰۳ فقره کارت شناسایی برای صنعتگران ایلامی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ایلام از صدور ۱۰۳ فقره کارت شناسایی برای صنعتگران ایلامی طی سال ۱۳۹۹ خبر داد.

«عبدالمالک شنبه‌زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام، با اشاره به صدور ۱۰۳ فقره کارت شناسایی برای صنعتگران در طول سال ۹۹ ، اظهار کرد: فعالیت این هنرمندان در رشته‌های گلیم ساده و نقش برجسته، جاجیم‌بافی همچنین رشته‌های دارای قابلیت اشتغال‌زایی و مزیت‌دار مانند معرق چوب، نقاشی روی سفال و حصیربافی فعالیت‌های رایج در استان است.
 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام گفت: کارت شناسایی برای دارندگان مدارک دانشگاهی صنایع‌دستی، افرادی که صنایع‌دستی شغل دوم آن‌ها است، پیشکسوتان صنایع‌دستی و افرادی که در کارگاه‌های صنایع‌دستی فعالیت‌های جانبی دارند، صادر می‌شود.
 

شنبه‌زاده تصریح کرد:حفظ صنایع دستی و هنر‌های سنتی، ایجاد اشتغال پایدار و سامان‌دهی هنرمندان استان، تولید و توسعه صنایع‌دستی از دیگر مزایا و اهداف صدور کارت شناسایی برای هنرمندان استان است.
 

به گفته وی، استان ایلام دارای بیش از ۱۰ هزار صنعتگر در ۳۳ رشته صنایع دستی در ۱۲۲ کارگاه فعال است که بیش از نیمی از آن‌ها در بخش تولید گلیم نقش برجسته فعال هستند.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام یادآور شد: سال گذشته ۱۳ هزار و ۷۴۹ گردشگر خارجی و ایرانی در مراکز اقامتی استان از جمله هتل، مهمانپذیر، کمپ، خانه مسافر و اقامتگاه اقامت داشتند.

 

 شنبه‌زاده خاطرنشان کرد: ۱۱ هتل، ۵ مهمانپذیر، ۶۳ خانه مسافر و ۴۰ اقامتگاه بوم‌گردی در استان فعالیت می‌کنند که هم اکنون بیش از سه هزار و ۷۳۷ تخت در واحد‌های اقامتی تحت نظارت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان آماده میزبانی از مسافران و گردشگران هستند.

کد خبر 1042235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha