روستای چاهدراز نهبندان صاحب سالن ورزشی می شود

سالن ورزشی روستای چاهدراز نهبندان به نمایندگی از پروژه های چمن مصنوعی روستاهای مهل آباد، سهل آباد، ابراهیمی، دهسلم، طارق و افتتاح چمن مصنوعی طبسین علیا با حضور معاون وزیر ورزش و جوانان کلنگ زنی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مصطفی نخعی» امروز (14 فروردین) در مراسم کلنگ زنی سالن ورزشی روستای چاهدراز نهبندان به نمایندگی از پروژه های چمن مصنوعی روستاهای مهل آباد، سهل آباد، ابراهیمی، دهسلم، طارق و افتتاح چمن مصنوعی طبسین علیا که با حضور «جمشید تقی زاده»، معاون حقوقی مجلس و امور استان های وزرات ورزش و جوانان برگزار شد، اظهار کرد: شهرستان نهبندان استعدادهای زیادی در زمینه‌های مختلف دارد که «نیروی انسانی» مهمترین استعداد این منطقه است.

 

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه زمانی که در جنگ تحمیلی نیاز به حضور جوانان بود، جوانان نهبندان پرشور در جنگ حضور داشته و مردم، تعداد زیادی از فرزندان خود را فدای انقلاب کردند، گفت: بیشترین تعداد سردارانِ شهید استان خراسان جنوبی متعلق به شهرستان نهبندان است که افتخار بزرگی است که در مدیریت جنگ و ایثار زبانزد و منشاء اثر بودند، همچنین در عرصه های مدیریتی جایی که نیاز به حضور جوانان منطقه بوده حضور داشته اند که مایه افتخار کشور بودند.

 

نخعی با بیان اینکه خراسان جنوبی و شهرستان نهبندان در زمینه های ورزشی استعدادهای خوبی در بخش ورزش فردی و گروهی دارد، تصریح کرد: جوانان استان نیازمند توجه خاصی در حوزه ورزش هستند، چراکه هر زمانی که به جوانان اعتماد و فرصتی به آن ها داده شده، منشا اثر بوده اند.

 

وی بیان کرد: در زمینه ایجاد زیرساخت های ورزشی تاکنون اقدامات خوبی در منطقه شروع شده است اما مهم تر از ایجاد زیرساخت های ورزشی، ترویج فرهنگ ورزش و ورزش کردن است که به توسعه ورزش و جلوگیری از بزه‌کاری ها و معضلات اجتماعی کمک می کند.

 

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس با بیان اینکه برای ترویج فرهنگ ورزش باید اقدامات خاصی صورت بگیرد، افزود: خانه های ورزشی سهم بزرگی در ترویج فرهنگ ورزش دارند که با توجه به نُرم جمعیتی و پراکندگی زیاد در استان خراسان جنوبی و شهرستان نهبندان باید این استان را در حوزه ورزش استثنا قائل شد.

 

نخعی تصریح کرد: خانه ورزش باید در نقاط بیشتری از شهرستان راه اندازی شود، چراکه خود این اقدام در زمینه شناسایی استعدادهای ورزشی کمک کننده خواهد بود.

 

وی ادامه داد: یکی از موارد مهم و نقاطی که استعداد ورزش های بومی و محلی دارد، استان خراسان جنوبی و شهرستان های  نهبندان و سربیشه است؛ ترویج بازی های بومی و محلی که زمانی به آن توجه می شد، امروز مغفول مانده همانند «شترسورای» لذا باید در زمینه ورزش های منطقه ای تلاش شود و این بازی ها مجدد احیاء شود.

 

نماینده مردم شهرستان های نهبندان و سربیشه در مجلس با بیان اینکه در حوزه جوانان، اقدامات زیادی باید انجام شود، تصریح کرد: در کنار مسائل حوزه ورزش، در حوزه جوانان خواهشمندیم سازمان های مردم نهاد تقویت و حمایت شوند.

 

وی در پایان خواستار توجه بیشتر معاون حقوقی مجلس و امور استان های وزرات ورزش و جوانان به رویدادهای استارت آپی، کسب و کارهای فناورانه که زمینه اشتغال خوبی دارد، ازدواج، خانواده، پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در حوزه جوانان شد.

کد خبر 1042318

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha