طرح ملی فهمای ۲ قوی تر از سال گذشته در ایلام اجرایی می شود

حجت الاسلام چراغی پور با بیان اینکه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان در اجرای طرح ملی فهما عملکرد خوبی داشته است، گفت: طرح ملی فهمای ۲ در سال جاری با قوت بیشتری در کانون های مساجد ایلام اجرا می شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در ایلام با بیان این مطلب، اظهار کرد: طرح ملی فهمای ۲ در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد این استان مطابق با دستورالعمل های ابلاغی در سال ۱۴۰۰ اجرایی می شود.

 

حجت الاسلام «علی چراغی پور» با بیان اینکه همزمان با سراسر کشور نسبت به اجرای این طرح در کل کانون های مساجد استان اقدام می شود، افزود: در سال گذشته نیز طرح ملی فهما و طرح ملی ایران قوی در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان برگزار شد که در این دو طرح، فعالیت ها، برنامه ها و آمار کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان در سامانه بچه های مسجد ثبت گردید که در ارزیابی های انجام شده تعدادی از کانون های مساجد استان توانستند در رتبه های برتر این دو طرح قرار گیرند.

 

وی با تاکید بر اینکه استان ایلام در اجرای طرح ملی فهما؛ در رتبه های خوبی از نظر ثبت آمار و فعالیت های کانون های مساجد در بین ستاد های استانی در سامانه بچه های مسجد قرار داشته است، ابراز کرد: با  وجود شرایط شیوع کرونا که گریبانگیر استان و سایر نقاط  کشور شده است،  مدیران، رابطان و اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد تمام توان و ظرفیت خود را  به کار بردند تا  در سال ۹۹ در طرح ملی فهما و طرح ملی ایران قوی حضور گسترده و ارزشمندی داشته باشند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰۷ کانون فرهنگی و هنری مسجد در نقاط مختلف شهری و روستایی استان ایلام فعالیت دارند، تصریح کرد: امسال نیز در راستای اجرای طرح ملی فهمای ۲ این آمادگی کامل در سطح کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام وجود دارد.

 

وی یادآور شد: در راستای اجرای طرح ملی فهما ۲ در استان، برگزاری دوره ها و برنامه های آموزشی برای مدیران، رابطان و اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد به ویژه با بهره گیری از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، برگزاری جلسات توجیهی منظم در راستای اجرای دستورالعمل های ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور در مناطق استان و حمایت از طرح های کارآفرینی اعضای کانون های مساجد با توجه شعار سال در دشتور کار این ستاد قرار دارد.

 

حجت الاسلام چراغی پور گفت: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان به طور قطع با همکاری، تعامل و اجرای برنامه های ویژه با همکاری سایر دستگاه های اجرایی و فرهنگی استان، به منظور ارتقا و حمایت از برنامه های کانون های فرهنگی و هنری در سال جاری فعالیت های گسترده ای خواهد داشت.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان ایلام در پایان با اشاره به شعار سال جاری با عنوان« تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» خاطرنشان کرد: در حال حاضر اعضای کانون های فرهنگی و هنری مساجد، در بحث فرش بافی و کشاورزی فعالیت ها و برنامه هایی را دارند که تلاش می شود در بازدیدهای از این مراکز، نیازسنجی و حمایت های لازم صورت گیرد و  برای رفع موانع پیش روی این عزیزان تلاش شود.

 

کد خبر 1042351

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha