مراسم مذهبی ماه رمضان در شهرهای آبی و زرد برگزار می شود

زارع گفت: برگزاری مراسم مذهبی در شهرهای آبی و زرد با رعایت دقیق پروتکل‌ها، آزاد و در شهرهای با وضعیت نارنجی و قرمز ممنوع است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان زارع» امروز(شنبه، ۱۴ فروردین) در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به افزایش تعداد مراجعه‌کنندگان به مراکز درمانی و روند صعودی بستری‌شدگان گفت: اواخر اسفند هیچ شهری در گیلان در شرایط نارنجی کرونایی نبود اما امروز تعدادی از شهرهای استان به لحاظ ابتلا به کرونا از حالت زرد خارج و نارنجی شدند.

 

استاندار گیلان این تغییر وضعیت را نشانه کم‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی و شکل‌گیری اجتماعات دانست و افزود: متاسفانه در حال حاضر میزان رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و مراقبتی به کمتر از ۶۰ درصد کاهش یافته است.

 

وی با هشدار جدی نسبت به چرخه انتقال کرونا ویروس خواستار توجه به دستورالعمل‌های بهداشتی توسط اقشار مختلف جامعه در راستای پیشگیری از شیوع و افزایش انتقال ویروس به ویژه نوع جهش یافته آن شد.

 

زارع با قدردانی از آن دسته از هموطنانی که در خانه ماندن را ترجیح داده و به سفر نرفتند بیان کرد: حضور فعالانه شهرداری‌ها در جلوگیری از استقرار چادر در پارک‌ها و بوستان‌ها و نیز نیروی انتظامی در اجرای مأموریت‌ها با همراهی بسیجیان، هلال احمر، شبکه بهداشت و اصناف قابل قبول بود.

 

وی بر لزوم استمرار طرح شهید سلیمانی در شناسایی سریع و جداسازی افراد سالم و خانواده از مبتلایان تأکید و تصریح کرد: با تغییر رنگ بندی و سطح محدودیت شهرستان ها، طرح جامع مدیریت هوشمند محدودیت‌های کرونایی در ابعاد مختلف همچون کاهش تعداد کارکنان ادارات، نهادها و فعالیت اصناف با جدیت اجرایی شود.

 

زارع خطاب به رسانه‌ها به‌ویژه صدا و سیما بر لزوم تولید محتواهای آگاهی‌بخش از خطرات عادی‌انگاری، تبیین اهمیت رعایت اصول بهداشتی و ضرورت استمرار همکاری‌های عمومی برای مقابله با کرونا تاکید کرد و فعالیت مستمر، بی‌وقفه و فداکارانه کادر درمان و عدم توقف ارائه خدمات در بخش‌های غیرکرونایی را مورد اشاره قرار داد و اذعان کرد: افراد کرونا مثبتی که تحت هر شرایطی یا با هنجارشکنی، اهتمامی نسبت به رعایت قرنطینه ندارند؛ شناسایی و براساس تصمیم ستاد مدیریت کرونا با آنان برخورد قاطع قانونی می شود و کارگروه رسانه نیز نتایج این اقدام را اطلاع رسانی می کند.

 

وی به تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا در خصوص برگزاری آیین‌های مذهبی ماه مبارک رمضان اشاره کرد و بیان داشت: برگزاری مراسم مذهبی در شهرهای آبی و زرد با رعایت دقیق پروتکل‌ها، آزاد و در شهرهای با وضعیت نارنجی و قرمز ممنوع است و در مورد مراسم شب های قدر نیز با توجه به شرایط آینده، تصمیم گیری خواهد شد.

 

کد خبر 1042389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha