مردم با رعایت نکات بهداشتی، مانع ورود قم به وضع قرمز شوند

استاندار قم با اشاره به زنگ خطر موج چهارم کرونا در قم گفت: مردم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، مانع ورود قم به وضع قرمز شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، بهرام سرمست امروز در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور رئیس جمهور برگزار شد با ابراز نگرانی از ورود قم به وضعیت نارنجی از مردم خواست با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، زدن ماسک و جلوگیری از حضور در اجتماعات مانع از ورود قم به وضعیت قرمز شوند.

 

استاندار قم  از اعمال محدودیت‌های وضعیت نارنجی در قم خبر داد و افزود: این محدودیت‌ها به اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان ابلاغ خواهد شد.

 

وی باتشکر ازهمکاری شهروندان در مناسبت‌های تحویل سال نو، جشن نیمه شعبان و روز طبیعت افزود: با وجود اینکه رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در مراسم‌های قم از میزان بالایی برخوردار بوده است، اما شیوع ویروس منحوس کرونا وضعیت قم را از آبی به نارنجی تبدیل کرده و ما نگران خیز موج چهارم هستیم.

 

سرمست با اشاره به نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان گفت: در جلسه امروز تصمیم بر این شد که مراسم‌های مذهبی ماه مبارک رمضان در شهر‌های آبی و زرد با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی برگزار شود، اما در شهر‌های نارنجی و قرمز با رعایت محدودیت‌ها و در فضا‌های باز باشد.

 

وی در خصوص برگزاری مراسم شب‌های قدر در شهر‌های نارنجی و قرمز هم گفت: تصمیم نهایی برای نحوه برگزاری مراسم در این شب‌ها مجددا اطلاع رسانی خواهد شد.

 

استاندار برخورد جدی با افرادی که تست کرونا مثبت هستند و قرنطینه را رعایت نمی‌کنند را از دیگر تصمیمات جلسه امروز عنوان کرد و گفت: در سیاست‌های ستاد ملی مقابله با کرونا هیچ گونه دوگانگی برخورد نسبت به کشور‌های همسایه مثل ترکیه و عراق وجود ندارد و باتوجه به شرایط بیماری در کشور‌ها محدودیت‌ها اعمال می‌شود.

کد خبر 1042432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha