کنترل موج چهارم شیوع کرونا نیازمند همکاری مردم است

محمدنژاد گفت: برای کنترل موج چهارم شیوع در شهرستان دره شهر نیازمند همکاری مردم و اجرای دقیق مصوبات ستاد مبارزه با کرونا شهرستان هستیم.

فرماندار شهرستان دره شهر در گفت و گو خبرنگار  خبرگزاری شبستان در ایلام، اظهار کرد: بر اساس  تصمیمات ستاد استانی مبارزه با کرونا در استان و شهرستان، محدودیت‌های جدید در راستای کنترل ویروس کرونا در این شهرستان اعمال شده است.

 

«کیانوش محمدنژاد»  با بیان اینکه محدودیت‌هایی در فعالیت صنوف و مشاغل پرخطر شهرستان ایجاد شده است، افزود: باتوجه به اینکه مراکز درمانی شهرستان دره شهر، ۲ شهرستان آبدانان و بدره را نیز پوشش می دهد، این موضوع سبب شده که تعداد افراد بستری در این شهرستان بیشتر شود.

 

وی گفت: محدودیت های اعمال شده تا تغییر شرایط پابرجا است و انتظار داریم همه اصناف همکاری لازم را داشته باشند و لازم است که همکاری لازم را داشته باشند، چرا که سلامت شهروندان در اولویت کاری اعضای ستاد است.

 

محمد نژاد بیان کرد: اعمال محدودیت‌های کرونایی، نیازمند همکاری و همراهی  شهروندان است که می طلبد همه به این اعمال محدودیت ها توجه کنند تا شاهد سیر نزولی آمار بیماری در سطح شهرستان باشیم.

 

فرماندار شهرستان دره شهر یادآور شد: در سال گذشته ۳ هزار و 24نمونه پی. سی.آر گرفته شده که از این تعداد یک هزار و 452نفر مثبت بودند.

 

رئیس ستاد مبارزه با کرونا شهرستان دره شهر گفت: از ابتدای سال جدید ۲ هزار و 226رپید تست گرفته شده که130مورد مثبت و از 149مورد پی.سی.آر 70نفر مثبت بوده است و در مجموع یک هزار و 668نفر در شهرستان دره شهر به کرونا مبتلا شدند.

 

محمدنژاد ابراز کرد: تاکنون تعداد 48 نفر از شهروندان این شهرستان براثر ویروس کرونا فوت کردند که تعداد 2مورد در سال جدید اتفاق افتاده است.

 

فرماندار دره شهر خاطرنشان کرد: 36تیم همیاران سلامت  در روستاها، با همکاری دهیار، خانه بهداشت روستا و بسیج روستا تشکیل شده که با همکاری بخشداران مراسمات عزا و عروسی مدیریت  می کنند.

 

محمد نژاد افزود : در حال حاضر 8نفر از شهروندان مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان دره شهر بستری هستند مهم‌ترین دلیل افزایش میزان بستری و فوتی کرونا در این شهرستان عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شرکت در مراسمات عزا و مهمانان نوروزی ودور همی خانوادگی  است.

کد خبر 1042435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha