اختصاص ۶۰۰ دوز واکسن کرونا به پاکبانان استان قزوین

حبیبی گفت: بر اساس اولویت بندی که وزارت بهداشت انجام داده تزریق واکسن کرونا در استان صورت گرفته که آخرین مرحله پاکبانان شهرداری بودند که نزدیک ۶۰۰ دوز تزریق شده و منتظر هستیم سهمیه بعدی به استان ابلاغ شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین، «منوچهر حبیبی» در حاشیه جلسه ستاد کرونا استان قزوین که شب گذشته (شنبه 14 فروردین) در استانداری قزوین برگزار  شد، بیان کرد: شرایط استان قزوین خوب نیست و روند بیماری کرونا به شدت در حال افزایش است به طوری که باید گفت حمله کرونایی آغاز شده و روند این بیماری به شدت صعودی است.

 

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین ادامه داد: ظرف یک هفته گذشته بیماران بستری 50 درصد افزایش یافته و از 200 بیمار به 300 بیمار کرونایی رسیده ایم و تعداد بیماران سرپایی هم چهار تا پنج برابر افزایش داشته است.

 

وی در خصوص کاهش حضور کارکنان دستگاه های دولتی عنوان کرد: با توجه به اینکه در آغاز سال هستیم و قزوین هم استانی صنعتی و کشاورزی است و از طرفی هم روز دوشنبه 16 فروردین ثبت نام از داوطلبان شوراهای روستایی آغاز می شود در این هفته تصمیمی بر کاهش تعداد کارکنان گرفته نشده است.

 

حبیبی تأکید کرد: بر این اساس ادارات و دستگاه های دولتی فعالیت های خود را طبق روال عادی انجام می دهند و در پایان هفته ارزیابی در خصوص وضعیت استان خواهیم داشت و اعلام نظر خواهد شد.  

 

وی در خصوص واکسیناسیون کرونا خاطر نشان کرد: تاکنون 5 هزار و 167 دوز واکسن وارد استان قزوین شده و بر اساس اولویت بندی که وزارت بهداشت انجام داده این تزریقات صورت گرفته است آخرین مرحله پاکبانان شهرداری بودند که نزدیک 600 دوز تزریق شده است و منتظر هستیم سهمیه بعدی به استان ابلاغ شده و بر اساس سهمیه بندی کار انجام شود.

 

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین در پایان یادآور شد: بر اساس بررسی کارشناسان بهداشت، رستوران ها آلوده ترین مکان برای انتقال کرونا هستند و به صورت بیرون بر می توانند فعالیت داشته باشند و تالارهای پذیرایی هم تعطیل هستند و کنترل ترددها از ساعت 22 به صورت جدی توسط نیروی انتظامی انجام می شود.

 

کد خبر 1042468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha