ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراهای روستا و عشایر در خراسان جنوبی ‌آغاز شد

ثبت نام داوطلبان عضویت در انتخابات شوراهای اسلامی روستا و عشایر از صبح امروز (۱۶ فروردین) در خراسان جنوبی ‌آغاز و تا ساعت ۱۸ روز یکشنبه ۲۲ فروردین ادامه می یابد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، ثبت نام از داوطلبان عضویت در انتخابات ششمین دوره‌ی شوراهای اسلامی روستا و تیره‌های عشایری از ساعت ۸ صبح امروز دوشنبه ۱۶ فروردین آغاز و تا ساعت ۱۸ روز یکشنبه ۲۲ فروردین (جمعاً به مدت ۷ روز) ادامه خواهد یافت.

 

چهار روش برای ثبت‌نام داوطلبان شوراهای اسلامی روستا و عشایر در نظر گرفته شده که شامل اپلیکیشن موبایلی، رایانه، دفاتر پیشخوان دولت در شهرها و روستاها و مراجعه حضوری به بخشداری‌ها است.

 

ارائه اصل گواهی عدم سوءپیشینه که از تاریخ صدور آن بیش از سه ماه نگذشته باشد، اصل شناسنامه عکس دار و تصویر کلیه صفحات آن، اصل کارت ملی و تصویر آن، اصل کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا کارت معافیت دائم و تصویر آن برای مردان، یک (۱) قطعه عکس ۴ × ۳ جدید، داشتن سواد خواندن و نوشتن برای شورای روستاهای تا ۲۰۰ خانوار، ارائه اصل و یک نسخه تصویر مدرک تحصیلی معتبر دیپلم برای شورای روستاهای بالای ۲۰۰ خانوار، اصل و تصویر گواهی پذیرش استعفای مقامات موضوع ماده ۳۲ قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، اصل و تصویر مدرک معتبر ایثارگری (جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا و همچنین رزمندگان با حداقل ۶ ماه سابقه حضور در جبهه) جهت برخورداری از امتیاز یک مقطع تحصیلی بالاتر از جمله مدارک قابل ارائه است.

 

همچنین افراد متقاضی حضور در رقابت شوراها ضمن داشتن تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، اعتقاد و التزام عملی به اسلام و ولایت مطلقه فقیه و ابراز وفاداری به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، باید حداقل ۲۵ سال تمام سن داشته باشند.

 

افرادی که سابقه یک دوره کامل عضویت اصلی در شورا را دارند به شرطی که در همان حوزه انتخابیه نامزد شوند، از شرط مدرک تحصیلی معاف هستند.

 

طبق اعلام معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی، ۹۱۶ روستای استان واجد شرایط برگزاری انتخابات هستند که از این تعداد در ۲۷ روستای استان شوراهای پنج نفره و در ۸۸۹ روستا نیز شوراهای سه نفره تشکیل خواهد شد و ۲ هزار و ۸۰۲ نفر پس از برگزاری انتخابات به شوراهای اسلامی روستاها راه می یابند.

 

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر، روستا و تیره های عشایری روز ۲۸ خرداد همزمان با انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و میاندوره ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری برگزار می شود.

کد خبر 1042668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha