فراهم کردن تسهیلات برای دانش‌آموزان نیازمند/توزیع ۹۵۶ گوشی و تبلت

مومنی گفت: فراهم کردن تسهیلات و امکانات لازم برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان نیازمند ضروری است

خبرگزاری شبستان:اراک/

توجه به نیازمندان و محرومین و دستگیری از این عزیزان یکی از مهمترین دستورات دین مبین اسلام و تاکیدات بزرگان است که بحمدالله در ایران اسلامی همگان به این مهم توجه فراوانی دارند.

 

در این روز ها که با تحریم های ناجوانمردانه اقتصادی و همچنین شیوع ویروس کرونا و ایجاد مشکلات متعدد برای افراد روبرو هستیم ضرورت کمک به نیازمندان و محرومین دو چندان شده است و همگان باید در این راستا کوشا باشند.

 

کمیته امداد امام خمینی(ره) که بعد از پیروزی انقلاب به فرمان بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تاسیس شده، مهمترین هدفش رسیدگی به نیازمندان و محرومین جامعه است و در طی این سال ها با کمک و همدلی مردم خیر و نوعدوست فعالیت های گسترده ای را در راستای کمک به نیازمندان و محرومین جامعه و دستگیری و توانمند سازی آنان انجام داده است.

 

امروز در شرایط کنونی نیازهای نیازمندان به ویژه دانش آموزان و دانشجویان نیز متفاوت شده است و با توجه به عدم برگزاری کلاس های حضوری برای دانش آموزان، دانشجویان و طلاب علوم دینی، داشتن تبلت و گوشی هوشمند یکی از نیازهای اساسی این عزیزان است که در این راستا کمیته امداد به همراه خیرین و نیکوکاران در این راستا در طی یک سال اخیر گام های اساسی برداشته اند.

توزیع ۹۵۶ گوشی و تبلت دانش آموزی بین نیازمندان

 

«مجید مومنی» ضمن تقدیر از همدلی و همراهی خیرین و نیکوکاران و مردم فهیم و نوعدوست استان مرکزی با کمیته امداد به منظور کمک به نیازمندان گفت: در سال گذشته تعداد ۹۵۶ گوشی و تبلت دانش آموزی تهیه و بین خانواده‌های نیازمند تحت حمایت این نهاد در استان مرکزی که فرزندان دانش آموز آنها فاقد گوشی هوشمند بود، توزیع شد.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی افزود: این تعداد دستگاه تبلت دانش آموزی با هدف دسترسی دانش آموزان به شبکه شاد از محل مشارکت‌های مردمی و کمک‌های خیران تهیه و بین دانش خانواده‌های نیازمند توزیع شد.

 

وی با اشاره به اینکه دانش آموزان نیازمند باز هم نیازمند یاری و مساعدت خیرین و نیکوکاران هستند، بیان کرد: امید است بتوانیم با همدلی و همراهی خیرین و نیکوکاران امکانات آموزشی را برای همه دانش آموزان و دانشجویان فراهم کنیم تا آنها نیز بتوانند همانند دیگر دانش آموزان به تحصیل علم و دانش بپردازند.

برگزاری دوره های مختلف آموزشی و جشنواره های فرهنگی و قرآنی

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت فعالیت های فرهنگی اشاره کرد و گفت: ما در کمیته امداد علاوه بر کمک رسانی و دستگیری از نیازمندان، در راستای انجام فعالیت های فرهنگی و اعتقادی نیز گام های اساسی برمی داریم.

 

مومنی به برگزاری دوره های آموزشی و جشنواره های مختلف در این نهاد اشاره کرد و ادامه داد: علاوه بر بحث معیشت باید به فکر مسائل فرهنگی، دینی و اعتقادی این عزیزان نیز باشیم که برگزاری دوره ها و جشنواره های فرهنگی از برنامه های این نهاد است.

 

وی با اشاره به اینکه برگزاری دوره کشوری تدبر در کتاب زندگی (در سطوح عمومی و مربی پروری) برای خانواده‌های تحت حمایت از اقدامات فرهنگی کمیته امداد در سال گذشته بوده است، ادامه داد: برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری با رویکرد قرآنی دربخش ‌های آوایی، معارفی، هنری، ادبی و برگزاری دوره آموزش مجازی بصورت استانی از دیگر دوره‌های آموزشی برگزار شده در بخش فرهنگی بوده است.

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی خاطر نشان کرد: فراهم کردن تسهیلات و امکانات لازم برای ادامه تحصیل دانش‌آموزان، دانشجویان و طلاب تحت حمایت، رسیدگی به مسائل آموزشی و تربیتی، برگزاری اردوهای آموزشی و تلاش به منظور رشد و اعتلای فرهنگ اصیل اسلامی با برگزاری کلاس‌های آموزشی، انجام کارهای هنری و ارائه مشاوره و راهنمایی از فعالیت‌های حوزه فرهنگی کمیته امداد است.

کمک های مردمی در مناسبت های مختلف گره گشای مشکلات نیازمندان

 

مومنی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه کمک‌های مردم استان مرکزی در جشن نیکوکاری به بیش از ۳۲ میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان رسیده است، گفت: این کمک ها در آستانه سال جدید گره گشای مشکلات نیازمندان شد.

 

وی ضمن تقدیر از استقبال گسترده مردم خیر و نوعدوست استان مرکزی بیان کرد: امسال پایگاه‌هایی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی در سطح شهرها و میعادگاه‌های نماز جمعه با شعار «عیدی برای همه» در نظر گرفته شده بود که با توجه به شیوع ویروس کرونا و به منظور حفظ سلامت مردم، جشن نیکوکاری در اغلب شهرستان‌ها به صورت غیر حضوری برگزار شد که خوشبختانه با استقبال گسترده از سوی مردم روبرو بود.

 

این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نزدیکی ماه مبارک رمضان افزود: خیران و هم استانی‌های نیک اندیش می‌توانند با شماره‌گیری کد#۱ *۸۸۷۷* و وارد کردن کد پیش شماره ۰۸۶ و یا از طریق شماره حساب ۶۰۳۷۹۹۷۹۰۰۰۰۰۶۱۴ کمک‌های خود را به صورت غیر حضوری واریز کنند.

 

مومنی خاطر نشان کرد: تمامی کمک‌های انجام شده مردم نوع دوست استان در جشن نیکوکاری تا قبل از سال جدید بین خانواده‌هایی که از قبل شناسایی شده توزیع شده است.

کسب رتبه برتر کمیته امداد در اقامه و ترویج فرهنگ نماز

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان مرکزی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت تروج فرهنگ معارف دینی و اسلامی در جامعه بیان کرد: کمیته امداد علاوه بر دستگری از نیازمندان و توانمند سازی آنان، با توجه به تنوع جامعه هدف و افراد تحت پوشش موظف به ارائه خدمات فرهنگی متناسب با نیاز روز جامعه و فرهنگ دینی و اسلامی نیز هست.

 

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد استان مرکزی موفق به کسب رتبه برتر دراقامه و ترویج نماز شده است، افزود: ششمین اجلاس استانی نماز با موضوع پیوند نماز، خانه، مدرسه و مسجد برگزار شد که کمیته امداد استان مرکزی موفق به کسب رتبه برتر در اقامه و ترویج نماز شد.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: نهادینه شدن فرهنگ اقامه نماز نیازمند مشارکت همه اقشار جامعه است و این مهم باید در محیط‌های کاری و خانواده‌ها ترویج و باور به آن تثبیت شود.

 

مومنی ترویج نماز را سرمایه‌گذاری فرهنگی و اجتماعی دانست و اضافه کرد: اکنون که جامعه با آسیب‌های اجتماعی احاطه شده باید در این خصوص اهتمام بیشتری داشته باشیم.

 

راه اندازی۱۳  خانه طرح ملی یاس در استان مرکزی

 

مدیر کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مرکزی ۱۳ خانه طرح ملی یاس در استان مرکزی با همکاری جمعیت هلال‌احمر استان افتتاح شد.

 

وی با اشاره به اینکه طرح یاس با هدف ارائه آموزش‌های امداد و نجات به مددجویان با مشارکت هلال احمر در استان اجرا می‌شود، گفت: هم‌زمان با سراسر کشور۱۳ خانه طرح ملی یاس در استان مرکزی با همکاری جمعیت هلال‌احمر استان افتتاح شد.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: در این طرح دختران خانواده‌های تحت حمایت با آموزش امدادگری و مدیریت بحران، می‌توانند علاوه بر تقویت حس ارزشمندی اجتماعی، برای کمک در بحران‌ها بسیار موثر واقع شوند.

 

مومنی خاطر نشان کرد: این دختران تاکنون ۷۰ ساعت در دو بخش تئوری و عملی با هدف شیوه‌های مواجه با بحران‌ها و بلایای طبیعی توسط مربیان کارآزموده هلال احمر آموزش دیدند.

 

مدیر کل کمیته امداد استان مرکزی با بیان اینکه خانه‌های مدیریت بحران هلال زمینه خوبی برای آموزش‌های بهداشت و سلامت و همچنین ارائه مشاوره‌های فرهنگی، اجتماعی و خانوادگی به افراد است، اظهار کرد:  توسعه این مراکز در سراسر استان از برنامه‌های آتی کمیته امداد استان مرکزی است.

کد خبر 1042678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha