هنوز عده‌ای امروز قبله شان امریکاست/مشکل بشر  بی‌تقوایی است نه جهل!

آیت الله عبادی با بیان اینکه مشکل بشر بی‌تقوایی است نه جهل، گفت: متاسفانه هنوز عده ای در کشور پس از ۴۲ سال نسبت به صداقت امریکا شک دارند و قبله شان امریکاست و این از عدم تقوا است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید علیرضا عبادی» امروز (۱۵ فروردین) در نشست با استادیاران صالحین استان اظهار کرد: مخاطب مربیان صالحین، انسان است لذا اول صحبتی که با آنها باید داشت از نوع اولیات باید باشد چون پایه استدلال‌های منطقی روی اولیات است بنابراین برای راهنمایی و هدایت باید از اصول اولیه انسانی شروع کرد و لذت انسان بودن برای جامعه بشری تبیین شود.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه باید دو اصل جلب نفع و دفع ضرر احتمالی به مخاطب درست تفهیم شود، گفت: ما بعضی عناوین و واژه ها را داریم که طرفین متقابل از آن استفاده می کنند اما این استفاده باطل است و یکی از این موارد همین مسئله جلب نفع و دفع ضرر است چون استعمارگران و ستمگران نیز همین حرف را می گویند که به دنبال دفع ضرر خود به هر قیمتی هستند؛ اما از این دو یکی درست و یکی اشتباه است.

 

وی ادامه داد: رمز اشتباه آنان در مسئله جلب نفع و دفع ضرر این است که انسان را اشتباه گرفته‌اند و باید این دیدگاه اصلاح شود.

 

آیت الله عبادی با اشاره به اینکه استعمارگران انسان را به عنوان موجودی اقتصادی توجیه می کنند و این غیر از نفع و ضرر انسانی است، تصریح کرد: در خصوص واژه آزادی هم نظر آنان متفاوت است در حالی که از دیدگاه انسان شناسی، آزادی در نفسانیات و غرایز خودش عین اسارت است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی بیان کرد: دین خدا بر فطرت، واقعیات، عقل و وحی استوار است و آنچه خدا را برای راهنمایی انسان داده کاملاً کفایت می کند و نفع واقعی و حل مشکلات ما در همین است.

 

وی با بیان اینکه در هر کاری باید تقوای الهی را رعایت کنیم، افزود: امروز شیطنت جامعه بشری به جایی رسیده است که از ابلیس فراتر رفته‌اند.

 

امام جمعه بیرجند با اشاره به اینکه در آیه معروفِ صادقین است که خداوند می فرماید: یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللهَ وَکُونُوا مَعَ الصّادِقِینَ؛ اى کسانى که ایمان آورده اید! از (مخالفت فرمان) خدا بپرهیزید، و با صادقان باشید، گفت: اگر براساس صدق مطلبی را بپذیریم و قضاوت کنیم هیچ کجای مسئله‌ای ابهامی نخواهد داشت.

 

آیت الله عبادی با بیان اینکه متاسفانه هنوز عده ای در کشور پس از ۴۲ سال نسبت به صداقت امریکا شک دارند و قبله شان امریکاست و این از عدم تقوا است، ادامه داد: این در حالی است که خود امریکایی ها بهتر می دانند که چه کسی دروغ و چه کسی صداقت دارد.

 

وی در ادامه با تأکید بر اینکه مشکل بشر بی‌تقوایی است نه جهل، گفت: این سرگردانی که برای بشر ایجاد کردند بدترین آفت برای آخرالزمان شمرده شده است و دین و دنیای انسان را از بین می برد و آنها هم همین را می خواهند که ابتدا مردم را با شبهات مختلف و تهاجم فرهنگی سرگردان و پس از آن شکار کنند.

 

 

کد خبر 1042707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha