۹۱۶ روستای خراسان جنوبی واجد شرایط برگزاری انتخابات شوراها هستند

خوش خبر از آغاز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی روستا و عشایر از فردا خبر داد و گفت: ۹۱۶ روستای خراسان جنوبی واجد شرایط برگزاری انتخابات شوراها هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «ناصر خوش خبر» امروز (۱۵ فروردین) در گفتگو با رسانه های گروهی استان اظهار کرد: ثبت نام از داوطلبان عضویت در انتخابات ششمین دوره‌ی شوراهای اسلامی روستا و تیره‌های عشایری از ساعت ۸ صبح روز دوشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۰ آغاز و تا ساعت ۱۸ روز یکشنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۰ (جمعاً به مدت ۷ روز) ادامه خواهد یافت.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه ۹۱۶ روستای استان واجد شرایط برگزاری انتخابات هستند، گفت: از این تعداد در ۲۷ روستای استان شوراهای پنج نفره و در ۸۸۹ روستا نیز شوراهای سه نفره تشکیل خواهد شد.

 

وی در خصوص روش‌های ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراهای روستا افزود: چهار روش برای ثبت‌نام داوطلبان شوراهای اسلامی روستا و عشایر در نظر گرفته شده که شامل اپلیکیشن موبایلی، رایانه، دفاتر پیشخوان دولت در شهرها و روستاها و مراجعه حضوری به بخشداری‌ها است.

 

خوش خبر در ادامه در خصوص مدارک مورد نیاز جهت ثبت نام نیز بیان کرد: ارائه اصل گواهی عدم سوءپیشینه که از تاریخ صدور آن بیش از سه ماه نگذشته باشد، اصل شناسنامه عکس دار و تصویر کلیه صفحات آن، اصل کارت ملی و تصویر آن، اصل کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا کارت معافیت دائم و تصویر آن برای مردان، یک (۱) قطعه عکس ۴ × ۳ جدید، داشتن سواد خواندن و نوشتن برای شورای روستاهای تا دویست خانوار، ارائه اصل و یک نسخه تصویر مدرک تحصیلی معتبر دیپلم برای شورای روستاهای بالای ۲۰۰خانوار، اصل و تصویر گواهی پذیرش استعفای مقامات موضوع ماده ۳۲ قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، اصل و تصویر مدرک معتبر ایثارگری (جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا و همچنین رزمندگان با حداقل ۶ ماه سابقه حضور در جبهه) جهت برخورداری از امتیاز یک مقطع تحصیلی بالاتر از جمله مدارک قابل ارائه است.

 

رئیس ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی با اشاره به شرایط داوطلبان هنگام ثبت نام در شوراها، گفت: افراد متقاضی حضور در رقابت شوراها ضمن داشتن تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، اعتقاد و التزام عملی به اسلام و ولایت مطلقه فقیه و ابراز وفاداری به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، باید حداقل ۲۵ سال تمام سن داشته باشند.

 

به گفته وی افرادی که سابقه یک دوره کامل عضویت اصلی در شورا را دارند به شرطی که در همان حوزه انتخابیه نامزد شوند، از شرط مدرک تحصیلی معاف هستند.

 

 

خوش خبر در پایان درخواست کرد: افرادی که قصد داوطلبی در انتخابات شوراهای روستا و عشایر را دارند، ثبت‌نام را به روزهای پایانی موکول نکنند تا همکاران ما در بخشداری‌ها در فرصت زمانی مناسب بتوانند کار نام‌نویسی را انجام دهند.

کد خبر 1042718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha