بیش از ۷۶ هزار نفر از جاذبه های گردشگری آستارا دیدن کردند

امیری نژاد گفت: در ایام تعطیلات نوروزی ۷۶ هزار و ۸۲۵ نفر از جاذبه‌های تاریخی، مذهبی، طبیعی و گردشگری بندر آستارا دیدن کردند.

«پردل امیری نژاد» دقایقی پیش در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا اظهارکرد: در ایام تعطیلات نوروزی ۷۶ هزار و ۸۲۵ گردشگر به آستارا ورود و از جاذبه‌های تاریخی، مذهبی، طبیعی و گردشگری این شهرستان دیدن کردند.

 

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بندر آستارا با بیان اینکه در تعطیلات نوروزی دهکده گردشگری حیران و سواحل شهرستان شاهد حضور بیشتر مسافران و گردشگران بود، افزود: در ایام تعطیلات بیشترین گردشگرانی که در بندر آستارا حضور و از جاذبه های این شهرستان دیدن کردند از استان های آذربایجان های شرقی و غربی، اردبیل، تهران و شهرهای همجوار بودند.

 

وی با اشاره به اینکه در تعطیلات نوروز امسال ۲۳ هزار و ۸۷۴ نفر در مراکز اقامتی شهرستان آستارا از جمله هتل ها، هتل آپارتمان ها و مهمانسراها اسکان داشته اند، تصریح کرد: اسکان مسافرین در اماکن اقامتی معتبر با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام شد.

 

امیری نژاد با بیان اینکه در قالب طرح نظارت نوروزی کارشناسان و بازرسان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان ۲۵۴ مورد نظارت از هتل ها، هتل آپارتمان ها و مهمانپذیرهای شهرستان آستارا انجام دادند، گفت: علاوه بر این بازدیدهای انجام شده، همچنین به صورت مشترک با سایر ادرات بازیدهایی از اماکن اقامتی انجام شد.

 

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بندر آستارا تصریح کرد: در قالب نظارت ها و بازیدها به چهار واحد اقامتی تذکر داده شد و همچنین ۲ واحد نیز مورد تشویق قرار گرفتند.

 

امیری نژاد با اشاره به اینکه بندر آستارا یکی از شهرستان های گردشگرپذیر کشور است و قبل از شیوع کرونا همه ساله پذیرای میلیون ها گردشگر داخلی و خارجی بود، خاطرنشان کرد: ان شاء الله با ریشه کنی کرونا ویروس روزی را شاهد باشیم که مسافران و گردشگران همانند گذشته در شهرستان آستارا حضور پیدا کرده و از جاذبه‌ های تاریخی، مذهبی، طبیعی و گردشگری دیدن کنند.

کد خبر 1042749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha