تسریع و تسهیل در  پرداخت تسهیلات زلزله زدگان سی سخت

فرماندار دنا در جلسه هماهنگی بانک ها، خواستار تسریع و تسهیل در امر پرداخت تسهیلات زلزله زدگان در شهرستان دنا شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در گچساران، امروز یکشنبه (۱۵ فروردین) نشست هماهنگی مدیر عامل بانک های عامل استان، مدیر کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به ریاست فرماندار دنا در محل فرمانداری برگزار شد.

 


فرماندار شهرستان دنا در ابتدای جلسه با اشاره به وقوع زلزله دنا در زمستانی سرد و ویران شدن منازل مسکونی دنا نشین  گفت: بر اساس تصمیم و بازدید مسئولین کشوری و استانی از جمله معاون اول رئیس جمهور، وزیر راه و شهرسازی، دکتر کلانتری استاندار و دیگر مدیران بنا بر این شد که همه امکانات و ظرفیت ها در اختیار ستاد بازسازی قرار داده شده تا قبل از فصل سرما شهروندان در منازل خود سکونت داشته باشند.

 

«عبدالحمید پناهی» ضمن قدردانی از همه خدمات گذشته، نقش بانکها را در بحران زلزله خیلی پررنگ دانست و افزود: نیاز است، بانکها برای خدمات رسانی بهتر و سریعتر به عنوان پیشگام عرصه سازندگی گام بردارند.

 

وی به یکی از خدمات بانکها اشاره و اظهار کرد: دکتر همتی رئیس کل بانک مرکزی، براساس پیگیریها در کوتاهترین زمان ممکن و در یک روز به جای آنکه مصوبه دولت را به شورای پول و اعتبار ارجاع دهد، دستور اجرایی را در همان روز به بانک های عامل صادر می کند، پس وظیفه ما که در بین مردم زلزله زده و از جنس همین مردم هستیم سنگین تر می شود.

 

پناهی با بیان اینکه خوشبختانه عزم جدی در استاندار و معاونین با پیگیری های روزانه وجود دارد، اذعان کرد: به امید خدا روند بازسازی تسریع پیدا کرده و همچنین بانک ها برای حدودا ۶ هزار پرونده باید برنامه ریزی داشته‌ باشند.

 

وی افزود: تیم بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با مدیریت دکتر جنتی و مجموعه معاونین، شبانه روز پای کار بوده و نگاه شهروندان به سمت آنها خوشبختانه رضایت بخش می باشد.

 

فرماندار دنا با قدردانی از صبر و حوصله شهروندان، خاطر نشان کرد: از مردم می خواهیم سریعتر پیگیر صدور پروانه های خود باشند، برخی از بانک ها گله دارند که مالکانی که لیست آنها ارسال شده برای پیگیری پرونده حضور پیدا نکردند و با توجه به بازدید معاون اول رئیس جمهور،  قول دکتر جهانگیری در خصوص افزایش تسهیلات منوط به شروع عملیات ساخت تا ۷۰ یا ۸۰ درصد می باشد.

 

بر پایه این گزارش، افزایش کارکنان بانک ها در شعب شهرستانی، افزایش باجه بانکی، افزایش ساعت کار بانکها، تسریع در انعقاد تفاهم نامه ها و اخذ ضمانت به صورت زنجیره ای از مهمترین مصوبات این نشست بوده است.

 

کد خبر 1042800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha