آغاز ثبت نام داوطلبین شوراهای روستا و عشایری/ اعلام صلاحیت ثبت نام کنندگان شورای شهر تا ۲۱ فروردین

اسکندری نسب با اشاره به آغاز ثبت نام داوطلبین شوراهای روستا و عشایری؛ گفت: هم اکنون صلاحیت داوطلبین شوراهای شهر در هیئت های اجرایی در حال انجام است که تا ۲۱ فروردین جاری باید نتیجه استعلام بررسی و به هیئت نظارت اعلام شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ علیار اسکندری نسب، دوشنبه(۱۶ فروردین) در نشست خبری با اشاره به اینکه هم اکنون صلاحیت داوطلبین شوراهای شهر در هیئت های اجرایی در حال انجام است؛ افزود: تا ۲۱ فروردین جاری باید نتیجه استعلام بررسی و به هیئت نظارت اعلام شود.

 

 



دبیرستادانتخابات استان کرمان از آغاز ثبت نام داوطلبین شوراهای روستاها و عشایری از امروز خبر داد و گفت: ثبت نام به مدت هفت روز از طریق سامانه جامع انتخابات و به صورت حضوری یا غیرحضوری انجام می شود.

 

 



وی درباره روند انتخابات شوراهای عشایری توضیج داد: ثبت نام داوطلبین در مناطق قشلاقی توسط بخشداران و انتخابات در مناطق ییلاقی انجام می شود.

 

 



اسکندری نسب با اشاره به ضرورت ارائه گواهی عدم سوءپیشینه از سوی داوطلبان اعلام کرد: با نیروی انتظامی هماهنگ شده چنانچه داوطلبی فاقد این گواهی است، تا پایان مهلت قانونی ثبت نام، گواهی را اخذ کند.

 



وی با بیان اینکه امکانات پشتیبانی و مسائل مربوطه برای برگزاری انتخابات فراهم است و هیچ مشکلی نداریم؛ گفت: برگزاری انتخابات در کرمان، الکترونیکی است و صندوق های رای الکترونیکی نیز فراهم شده زیرا تعداد کاندیداهای شهر کرمان زیاد است و ناظرین با مشکل مواجه می شدند.

 




وی با اشاره به اینکه بیش از دو هزار و ۵۰۰ روستا در استان کرمان باید شورا تشکیل دهد؛ افزود: در روستاهای با جمعیت هزار و ۵۰۰ نفر به بالا و مراکز دهستان ها، شوراها پنج نفره و در غیر آن سه نفره است.

 




اسکندری نسب در پایان تصریح کرد: با توجه به اضافه شدن انتخابات عشایری برای اولین سال، تعداد این مناطق به طور دقیق مشخص نیست.

کد خبر 1042857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha