اشتغال بیش از ۱۰۰۰ نفر در حوزه معدن و صنایع معدنی جنوب کرمان 

مسلم مروجی فرد گفت: در سال گذشته حوزه معدن و صنایع معدنی در جنوب کرمان بیش از یکهزار نفر اشتغالزایی داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، رئیس سازمان صمت جنوب کرمان، رئیس سازمان به همراه نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی از 5 معدن و 2 کارخانه فرآوری مواد معدنی در بخش اسفندقه در شهرستان جیرفت بازدید کردند.


«مسلم مروجی فرد» در این خصوص، گفت: در راستای پیگیری وضعیت و عملکرد معادن و کارخانه های صنایع معدنی بخش اسفندقه، از 2 معدن آهن جلیل و کارخانه فرآوری آنها، معدن سنگ چینی آرشیدا، معدن منگنز کل بنه و همچنین معدن مس و کارخانه فرآوری مس سرگز بازدید شد.



رئیس سازمان صمت جنوب کرمان افزود: در سال 1399 از طریق فعالسازی پتانسیل های معدنی و احداث کارخانجات بزرگ معدنی در جنوب کرمان، برای بیش از یکهزار نفر اشتغالزایی شده است.



وی تصریح کرد: در بازدید از معدن منگنز، سرمایه گذار معدن قول مساعد برای اجرای کارخانه فرآوری با سرمایه گذاری بیش از 500 میلیارد ریال و برای اشتغالزایی 100 نفری در منطقه را داد.



مروجی فرد تاکید کرد: بزرگترین مشکل در حوزه معادن جنوب کرمان، عدم تامین زیرساخت می باشد که نیاز است دستگاه های همکار در حوزه زیرساخت همچون آب، برق، زمین و یا ارسال پاسخ استعلامات مربوطه، همکاری مضاعف داشته و در رسیدگی به مسائل مربوط به سرمایه گذاری های صنعتی و معدنی تسریع کند.



اعظمی در ادامه، گفت: روند فعالیت در حوزه معدن در جنوب کرمان بسیار خوب بوده و بنا داریم از هم معادن و کارخانه های معدنی در شهرستان های جیرفت و عنبرآباد بازدید داشته باشیم.



نماینده مردم شهرستان های جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در خاتمه عنوان کرد: با تمام توان برای تأمین زیرساخت مورد نیاز و در جهت فعالسازی معادن منطقه تلاش می کنیم.

کد خبر 1042873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha