انتخابات شوراهای روستا در ۷۵ نقطه شهرستان خوسف برگزار می شود

آخوندی با بیان اینکه انتخابات شوراهای اسلامی روستا در ۷۵ روستای شهرستان خوسف برگزار می شود، گفت: درخواست می شود تا بزرگان و افراد توانمند جهت ثبت نام شوراهای اسلامی کاندید شوند.

«محمد علی آخوندی»، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با اشاره اینکه چهار روش برای ثبت نام شوراهای اسلامی روستاها در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: استفاده از نرم افزارها و ثبت نام غیر حضوری با توجه به شیوع بیماری کرونا و کاهش رفت و آمد بهترین گزینه ثبت نام است.

 

فرماندار خوسف با بیان اینکه نهاد مردمی شوراهای اسلامی شهر و روستا در نظام حقوقی ایران از جایگاه منحصر به فردی برخوردار هستند، افزود: شوراهای اسلامی نقش به‌ سزایی در پیشبرد اهداف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی هر منطقه دارند.

 

وی گفت: تاثیر اقدامات و تصمیم‌گیری‌های این نهاد مستقیم به مردم بر می‌گردد و حضور نخبگان وبزرگان هر روستا در حضور پرشور مردم در انتخابات بسیار تاثیر گذار است.

 

فرماندار خوسف با دعوت از افراد توانمند و تاثیر گذار که می‌توانند در راستای کمک به روستای خود فعالیت نمایند، از آن ها خواست که جهت عضویت در شوراهای اسلامی روستاها ثبت نام نمایند.

 

آخوندی با اشاره به روش های ثبت نام در انتخابات شوراهای اسلامی روستاها گفت: استفاده از برنامه گوشی تلفن همراه، نرم افزار رایانه ای، مراجعه به دفاتر پیشخوان و بخشداری ها چهار روش ثبت نام شوراهای اسلامی روستا است.

 

وی با بیان اینکه از روز امروز 16 لغایت 22 فرودین ماه فرصت ثبت نام در شوراهای اسلامی روستاهااست و بخشداری های شهرستان در این مدت از ساعت 8 صبح لغایت 18 آماه ثبت نام هستند، گفت: گواهی سوپیشینه یکی از مدارک لازم برای ثبت نام است که لازم است افرادی که تاکنون این گواهی در دریافت نکرده اند در روزهای ابتدایی جهت دریافت آن اقدام نمایند.

 

وی ادامه داد: ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر، روستا و تیره‌های عشایری روز ۲۸ خرداد همزمان با انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و میاندوره‌ای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری برگزار خواهد شد.

 

فرماندار خوسف گفت: در این شهرستان در 75 روستا شامل 49 روستا در بخش جلگه ماژان و 26 روستا در بخش مرکزی انتخابات شوراهای اسلامی روستا برگزار خواهد شد.

 

وی مدارک لازم برای ثبت نام در شوراهای اسلامی روستاها را ارایه اصل گواهی عدم سوء پیشینه که از تاریخ صدور آن بیش از سه ماه نگذشته باشد، اصل شناسنامه عکس دار و تصویر تمامی صفحات آن، اصل کارت ملی و تصویر آن، اصل کارت پایان خدمت نظام وظیفه یا کارت معافیت دائم و تصویر آن برای مردان الزامی دانست.

 

فرماندار خوسف خاطر نشان کرد: همچنین یک  قطعه عکس ۴ × ۳ جدید، داشتن سواد خواندن و نوشتن برای شورای روستاهای تا دویست خانوار، ارائه اصل و یک نسخه تصویر مدرک تحصیلی معتبر دیپلم برای شورای روستاهای بالای دویست خانوار، اصل و تصویر گواهی پذیرش استعفای مقامات موضوع ماده ۳۲ قانون انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، اصل و تصویر مدرک معتبر ایثارگری (جانبازان، آزادگان، فرزندان شهدا و همچنین رزمندگان با حداقل ۶ ماه سابقه حضور در جبهه) برای برخورداری از امتیاز یک مقطع تحصیلی بالاتر از جمله مدارک قابل ارائه داوطلبان است.

 

وی افزود: همچنین به استناد ماده ۳۰ قانون انتخابات، داوطلبان هنگام ثبت نام باید دارای تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، حداقل سن ۲۵ سال تمام، اعتقاد و التزام عملی به اسلام و ولایت مطلقه فقیه، ابراز وفاداری به قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران باشند.

 

آخوندی تصریح کرد: کسانی که سابقه یک دوره کامل عضویت اصلی شورا را دارا باشند به شرطی که در همان حوزه انتخابیه نامزد شوند، از شرط مدرک تحصیلی معاف هستند.

 

وی شورا را حلقه اتصال مردم و مسئولان دانست و افزود: برخورد مناسب و پاسخگویی به خواسته های مردم و انتقال این مشکلات به دستگاه های اجرایی و دولتی از جمله مهمترین خواسته های به حق جامعه و مسئولان از شوراهای اسلامی شهر و روستا است.

 

وی خاطر نشان ساخت: برای انتخابات شوراهای اسلامی شهرهای خوسف و ماژان نیز 29 نفر ثبت نام کرده اند.

 

 

 

کد خبر 1042933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha