خسارت۵۴ میلیاردی سرمازدگی بهاره  در باغات ملایر

میر باقری گفت:بر اثر سرمازدگی بهاره بیش از ۵۴ میلیارد تومان به باغداران ملایری خسارت وارد شد.

«سید مهدی میرباقری» در گفت‌وگو با شبستان در ملایر گفت:  22 هزار هکتار از باغات شهرستان ملایر زیر پوشش انواع محصولات باغی است و 15 هزار بهره بردار از این راه امرار معاش می‌کنند.

 

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر  با اشاره به  اینکه کاهش دمای هوا در هفته دوم از فروردین ماه جاری موجب سرمازدگی باغات شهرستان ملایر شد افزود: در این زمینه ۵۰ درصد از باغ های بادام این شهرستان با یک ‌هزار و ۸۵۴ هکتار دچار سرما زدگی بهاره شد.

 

مدیر اداره جهاد کشاورزی ملایر گفت: همچنین حدود 20 درصد از باغات گردو با  ۶۹۰ هکتار 20 درصد از باغات زردآلو با  ۱۱۴ هکتار و 15 درصد از باغات هلو با ۱۹ هکتار به دلیل سرما  زدگی دچار خسارت شده اند.

 

میرباقری تصریح کرد: علاوه بر این ۱۰ درصد از باغ‌های شلیل با سطح زیر کشت ۳۰ هکتار، ۱۰ هکتار از باغ‌های آلو با ۱۰ درصد و هشت درصد از باغ‌های سیب با سطح زیر کشت ۳۰ هکتار نیز دچار سرمازدگی بهاره شدند.

 

میر باقری برآورد محصولات خسارت دیده باغات را در این سرمازدگی حدود 3 هزار تن دانست و تصریح کرد: ارزش محصولات خسارت دیده ۵۴ میلیارد تومان برآورد شده است.

 

مدیر جهاد کشاورزی ملایر با اشاره به اینکه بیمه محصولات و باغات در راستای حمایت از کشاورزان همیشه از سوی جهاد کشاورزی توصیه می‌شود افزود: یکی از عمده مشکلاتی که در حال حاضر در خصوص سرمازدگی باغات وجود دارد بیمه نبودن محصولات و باغات کشاورزی است.

 

کد خبر 1042981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha