رهایی یک محکوم از چوبه دار با تلاش شورای حل اختلاف استان تهران

سرپرست مجتمع شهید کچویی شورای حل اختلاف تهران گفت: با تلاش‌های بسیار قاضی و اعضاء شعبه شماره ۳۰۴۷ مجتمع شورای حل اختلاف تهران مستقر در زندان زنان شهر ری و اخذ رضایت از اولیاء دم قاتلی پس از ۱۰ سال از قصاص نفس رهایی یافت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی شورای حل اختلاف استان تهران، قربانیان سرپرست مجتمع شهید کچویی شورای حل اختلاف تهران (ویژه زندان) اظهار کرد: زنی که به جرم مشارکت در قتل عمدی همسر خود از سال ۱۳۹۰ به مدت قریب به ۱۰ سال در حبس به سر می‌برد و حکم قصاص او صادر شده بود، از زندان آزاد شد.

وی افزود: از آن زمان تا به امروز و پس از برگزاری جلسات متعدد دادگاه که مددجو در تاریخ ۱۳۹۲/۷/۲۷ به موجب حکم صادره از شعبه ۲ دادگاه کیفری یک استان تهران به قصاص نفس محکوم گردیده و این حکم در شعبه ۶ دیوان عالی کشور ابرام می گردد. اعضای شورای حل اختلاف با استعانت از خداوند قادر متعال و تلاش‌های بسیار و انجام نشست‌های متعدد با اولیاء دم در جهت گذشت از قصاص و مصالحه اقدام نمودند که در نتیجه با اخذ رضایت از اولیاء دم و گذشت ایشان از حقوق شرعی و قانونی خود، مددجو پس از ۱۰ سال از چوبه دار رهایی یافت.

سرپرست مجتمع شهید کچویی شورای حل اختلاف تهران خاطرنشان کرد: مصالحه و گذشت در این پرونده که در تلاش برای اخذ رضایت احد از اولیاء دم فوت نموده و حق قصاص به ورثه وی به ارث رسیده و تعداد اولیاء دم به یکباره افزایش می‌یابد و علی رغم گذشت تعدادی از اولیاء دم ۳ نفر از ایشان خواهان اجرای حکم قصاص می‌گردند و در نتیجه در تیرماه سال ۱۳۹۷ پرونده از سوی دادسرای ناحیه ۲۷ برای استیذان به دادستانی ارسال می‌گردد.

قربانیان گفت: پرونده پیچیدگی‌های زیادی داشت که اعضای شورای حل اختلاف با تلاش و پیگیری‌های مداوم رضایت اولیاء دم را اخذ نمودند که نمونه‌ای از خدمات خالصانه و تأثیر مثبت عملکرد شورای حل اختلاف در جهت گسترش فرهنگ صلح و سازش در جامعه می‌باشد.

کد خبر 1043029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha