۶ شهرستان استان لرستان در وضعیت قرمز ناشی از بیماری کرونا قرار دارند

کوشکی با تاکید برضرورت ادامه همراهی مردم برای کنترل بیماری کرونا، گفت: هم اکنون ۶ شهر استان لرستان در وضعیت قرمز ناشی از بیماری کرونا قرار دارند.

« مریم کوشکی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار داشت: طی روزهای اخیر وضعیت دو شهرستان سلسله و دلفان قرمز شده است.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: همچنین شهرستان های خرم آباد، بروجرد، ازنا و الیگودرز در وضعیت قرمز ناشی از بیماری کرونا قرار دارند.

 

وی ادامه داد: وضعیت شهرهای پلدختر، کوهدشت، رومشکان و چگنی و دورود هم در وضعیت نارنجی ناشی از بیماری کرونا قرار دارند.

 

کوشکی با اشاره به شیب صعودی فوتی های ناشی از بیماری کرونا در استان لرستان افزود: طی 24 گذشته همچنین تعداد 995 لرستانی به بیماری کرونا مبتلا شده اند و تعداد 6 نفر به دلیل ابتلا به بیماری کرونا جان خود را از دست داده اند.

 

وی تصریح کرد: شیب صعودی آمار ابتلا، بستری و فوتی های کرونایی در استان لرستان شدید تر شده است و انتظار داریم مردم با رعایت توصیه های پزشکی و پروتکل های بهداشتی برای کنترل این وضعیت همراه کادر بهداشت و درمان باشند.

 

کوشکی خاطرنشان کرد: پیک چهارمی که در استان لرستان آغاز شده است در صورت کم توجهی مردم به حضور مردم دراماکن پر ازدحام به ویژه بازاراها، شرکت در دورهمی ها و ورود افراد غیر بومی در استان  می تواند بسیار مهلک تر و خطرناک تر ناک تر از سه پیک گذشته باشد.

 

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: با توجه به این که کرونای جهش یافته در استان در حال گردش است، خطر این پیک بسیار بیشتر از پیک های گذشته است.

 

وی اظهار کرد: در این راستا از تمامی مردم شریف استان تقاضا می‌شود در خصوص رعایت دقیق پروتکل‌های بهداشتی و استفاده مداوم از ماسک، کاهش ترددهای غیر ضروری شهری و مسافرت‌های بین شهری و به ویژه حضور در تجمعات خطر آفرین اهتمام بیشتری را اعمال کنند.

 

کد خبر 1043055

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha