شهروندان کماکان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند

سلمان زاده با بیان اینکه خطر کرونا در کمین است گفت: علی‌رغم تغییر وضعیت آبادان از رنگ قرمز به نارنجی ولی همچنان آمار مبتلایان به ویروس کرونا و موارد بستری در بیمارستان‌های منطقه بالاست لذا شهروندان باید کماکان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

«شکرالله سلمان زاده» ظهر امروز (دوشنبه ۱۶ فروردین) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در منطقه آزاد اروند، با اشاره به روند بیماری کووید ۱۹ در جنوب غرب خوزستان اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۵۶ نمونه تست کرونا از شهروندان مناطق جنوب غرب خوزستان گرفته شده که از این تعداد ۲۰۰ مورد جدید مثبت داشته ایم.

 

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان از سیر صعودی بیماری کرونا ویروس در شهرستان آبادان خبر داد و افزود: متاسفانه از تعداد موارد جدید مثبت قطعی ۱۰۴ نفر مربوط به آبادان، ۵۵ نفر از خرمشهر و در شادگان ۴۱ مورد مثبت قطعی ابتلا به کووید ۱۹ گزارش شده است.

 

وی تصریح کرد: از مجموع ۲۰۰ بیمار مثبت جدید ۱۶۸ نفر به صورت سرپایی بودند که از این تعداد در آبادان ۷۶ نفر، خرمشهر ۵۳ نفر و شادگان ۳۹ نفر ویزیت شده اند.

 

سلمان زاده همچنین از بستری ۵۳ بیمار جدید مثبت قطعی طی روز گذشته در بیمارستان های جنوب غرب خوزستان خبر داد و بیان کرد: ۴۱ بیمار طی روز گذشته با بهبودی از بیمارستان ها ترخیص شده اند و در مجموع ۲۷۱ نفر در بیمارستان ها بستری هستند.

 

وی اضافه کرد: متاسفانه طی ۲۴ ساعت گذشته چهار مورد (۲ نفر در آبادان و ۲ نفر خرمشهر) بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ فوتی داشتیم.

 

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه شهروندان به رنگ بندی ها توجه نکنید، چراکه خطر کرونا در کمین است تاکید کرد: علی‌رغم تغییر وضعیت آبادان از رنگ قرمز به نارنجی ولی همچنان آمار مبتلایان به ویروس جهش‌یافته کرونای انگلیسی و موارد بستری در بیمارستان‌های منطقه بالاست، لذا شهروندان جنوب غرب خوزستان کماکان دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا گرفتار این بیماری نشوند.

 

وی ابراز کرد: در چنین شرایطی همیشه این نگرانی وجود دارد که با تغییر رنگ ها عادی ‌انگاری در مردم بیشتر می شود، همچنان که از شواهد نیز پیداست اوضاع فعلی شهرها به لحاظ رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی حکایت از این عادی‌انگاری دارد.

 

سلمان ‌زاده یاد آور شد: اجرای طرح شهید سلیمانی و پیگیری موارد تماس و نظارت بر قرنطینه خانگی افراد بیمار با همکاری نیروهای بسیجی و گروه‌های جهادی لازم است.

 

کد خبر 1043067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha