روحانیون و طلاب در تحقق شعار سال نقش آفرین باشند/ تبلیغ آموزه های دینی نیازمند تلاش جهادی است

حجت الاسلام کریمی تبار با بیان اینکه باید افعال، رفتار و گفتار ما طوری باشد که مشمول دعای امام عصر (عج)، قرار گیریم و ایشان به صورت ویژه از ما راضی باشند، گفت: روحانیون و طلاب در تحقق شعار« تولید، پشتیبانی ها و منع زدایی ها» نقش آفرین باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام، در دیدار مسئول و روحانیون حوزه نهاد نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان با تبریک اعیاد مبارک شعبانیه، اظهار کرد: نکته حائز اهمیتی که در امر سربازی امام زمان (عج)، برای ما جامعه طلاب و روحانیون ورای نگاه ها و تفکرات افراد مخالف وجود دارد، تلاش برای کسب رضایت قلبی آن حضرت و دعای خیر ایشان است.

 

حجت الاسلام « الله نور کریمی تبار» تصریح کرد: معیار رضایت امام زمان (عج)، داشتن تقوا و انجام صحیح تکالیف الهی و شرعی است، چنانکه حضرت علی(ع) می فرمایند که اگر کسی کاری را برای رضای خدا انجام دهد و انجام این کار موجب شود مردم ناراحت شوند و از ایشان نزد دیگران بدگویی کنند، تخریب کننده به تعریف کننده تبدیل خواهد شد.

 

امام جمعه ایلام با تاکید بر اینکه باید افعال، رفتار و گفتار ما طوری باشد که مشمول دعای امام عصر (عج)، قرار گیریم و ایشان به صورت ویژه از ما راضی باشند، افزود: وظایف و تکالیف روحانیون و طلاب در جامعه و بین اقشار مختلف مردم به چارچوب کار اداری محدود نمی شود، بلکه حضور در نقش یک طلبه فراتر از انجام کار سازمانی خواهد بود.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام یادآور شد: نقش آفرینی و ارتباط سربازی امام زمان (عج)، زمانی می تواند مستحکم باشد و به آن افتخار کنیم که انتظارات امام عصر (عج) را برآورده سازیم.

حجت الاسلام کریمی تبار با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی نیازمند حرکات جهادی و تلاش برای تاثیرگذاری بر دیگر افراد جامعه هستیم، گفت: در این مقطع زمانی که مشکلات اقتصادی و سختی معیشت در جامعه بیش از پیش نمود یافته، وضع معیشت و سطح درآمد روحانیت توسط مردم رصد می شود و در این میان ساده زیستی و تبلیغ عملی می تواند راه گشا باشد.

 

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه در مقابل تمام نارسای ها و نارضایتی هایی که دولت به وجود می آورد، برخی طلاب را مقصر دانسته و انتظار پاسخگویی از جامعه روحانیت را دارند، ابراز کرد: داشتن صبر و سعه صدر در برابر این قضایا در راه سربازی امام زمان (عج)، ارزشمند است، حتی اگر در این مسیر انسان مورد تحقیر قرار گیرد.

 

حجت الاسلام کریمی تبار  تصریح کرد: با توجه به نامگذاری سال جدید با شعار «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» توسط مقام معظم رهبری، جامعه روحانیت ادارات به واسطه رصد و زیر نظر داشتن عملکرد مدیران و اشراف به کاستی های موجود در تحقق شعار سال تولید نقش آفرین باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: چنانچه در یک مقطع زمانی ۴ ساله این شعار اجرایی شود، با توجه به ظرفیت های موجود و نیروی انسانی متخصص بسیاری از مشکلات اقتصادی مرتفع خواهد شد.

کد خبر 1043102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha