ارجاع ۷ مرکز متخلف عرضه کننده فرآورده های خام پروتئینی به مراجع قضایی

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: هفت مرکز متخلف عرضه کننده فرآورده های خام پروتئینی خراسان جنوبی در راستای اجرای طرح تشدید نظارت به مراجع قضایی ارجاع داده شده است.

«محمد اصغرزاده» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند اظهار کرد: طرح تشدید نظارت و کنترل بهداشتی بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی در خراسان جنوبی از 25 اسفند 99 آغاز شد و تا 15 فروردین 1400 ادامه داشته است.

 

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی به هدف از اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: هدف از اجرای این طرح نظارت بر مراکز مجاز فرآورده های خام دامی و تحت نظارت دامپزشکی استان و کنترل تاریخ تولید و انقضا این نوع مواد غذایی بوده است.

 

وی با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح 28 اکیپ ثابت شامل 746 نفر از کارشناسان دامپزشکی استان حضور داشتند، ادامه داد: در این راستا 2 هزار و 280 مورد بازدید از مراکز و اماکن تولید، بسته بندی، توزیع و عرضه فرآورده های خام دامی توسط کارشناسان دامپزشکی در سطح استان صورت گرفته است.

 

اصغرزاده در ادامه بیان کرد: در راستای اجرای طرح تشدید نظارت و کنترل مراکز فرآورده های دامی هفت مورد تخلف به مراجع قضایی استان معرفی شده است و از این مراکز یک هزار و 186 کیلوگرم فرآورده خام دامی ضبط شده است که مربوط به مراکز عرضه و فروش فراورده های خام دامی، کشتارگاه ها و مراکز بسته بندی و رستوران ها بوده است.

 

مدیرکل دامپزشکی خراسان جنوبی با تاکید بر اینکه مردم استان در هنگام خرید فرآورده های دامی باید به تاریخ تولید و انقضای آن توجه کنند، افزود: از هم استانی ها درخواست داریم تا فرآورده های خام پروتئینی خود را از مراکز مجاز و تحت نظارت دامپزشکی تهیه کنند.

 

وی در پایان تاکید داشت: مردم خراسان جنوبی در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در این مراکز با شماره 152 و یا شبکه های دامپزشکی استان تماس بگیرند.

 

 

کد خبر 1043138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha