توسعه کمی و کیفی در زیرساخت ها و فعالیت های فرهنگی و قرآنی برنامه سال ۱۴۰۰

اسماعیلی گفت: سیاست ما در سال ۱۴۰۰ این است که بتوانیم هم برنامه های فرهنگی، ادبی، هنری و سینمایی و قرآنی را توسعه داده و هم توسعه زیرساخت ها و مراکز متعدد فرهنگی و هنری را در استان داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، «محمد حسین اسماعیلی» در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین بیان کرد:  بسیار خوشحال هستیم که آغازین روزهای کاری سال نو را درمحضر شما هستیم تا بتوانیم از رهنمودهای شما استفاده کنیم تا سال پرباری را در حوزه فرهنگ و هنر داشته باشیم؛ سالی که همراه با اعیاد شعبانیه باشد سال خوبی خواهد بود و امیدواریم که با گشایش های خوبی برای ملت ایران و به ویژه همشهریان قزوینی توام باشد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: سال ۹۹ را با همه سختی ها و فراز و نشیب هایی که شیوع بیماری کرونا ایجاد کرد، پشت سر گذاشتیم ولی امیدواریم که از همین سختی ها درس بگیریم و با یک نگاه جدی تر و عمیق تر برنامه ‌ریزی ‌های مان را دقیق تر درسال ۱۴۰۰ انجام دهیم.

 

وی عنوان کرد: همانطور که می دانیم فرهنگ به عنوان زیربنای توسعه همه جانبه همه جوامع مطرح است و هویت و ماهیت وجودی همه جوامع و بشریت محسوب می ‌شود و اگر بخواهیم به یک توسعه همه جانبه دست یابیم اول باید به بخش نرم‌ افزاری توسعه که همان فرهنگ است توجه کنیم

 

اسماعیلی اعلام کرد: ما یک پیشینه قوی تاریخی و فرهنگی در کشور و در استان قزوین داریم و متکی به فرهنگ ناب دین اسلام و حضرت رسول (ص) بوده و دارای فرهنگ قوی ایرانی و اسلامی هستیم بنابراین امیدواریم به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی که نقطه عطفی در تاریخ فرهنگی ایران بود، بتوانیم برنامه‌ ریزی‌ های خوبی را در سال جدید داشته باشیم و البته استان قزوین سبقه درخشان تاریخی، فرهنگی و انقلابی دارد و همین سبقه ارزشمند می ‌تواند پشتوانه قوی برای ما باشد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین تصریح کرد: ما در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سعی کرده‌ ایم در دوره جدید مدیریت، باایجاد تعامل و هم افزایی میان همه مجموعه های فرهنگی و دستگاه های اجرایی و پرهیز از مسائل حاشیه‌ ای و سیاست زدگی تنها به مسائل فرهنگی بپردازیم و حمایت های شما در این مسیر برای ما بسیار مثمر ثمر است.

 

وی خاطر نشان کرد: در دوره‌ قبل مسائل بسیاری همچون بحث شورای فرهنگ عمومی، شورای اطلاع رسانی، شورای فضای مجازی و شورای توسعه قرآنی استان ابتر مانده بود که شکرخدا همه را احیا کرده و در مسیر حرکت به سمت رشد و توسعه فرهنگی قرار دادیم.

 

اسماعیلی تأکید کرد: در این دوره تنها نگاه مان به مرکز استان نبوده و توسعه مراکز فرهنگی در همه شهرستان ها را هم مدنظر داشتیم.

 

وی گفت: سال آینده تهیه اطلس قرآنی قزوین را در دستور کار داریم که در واقع پیش زمینه ای برای فعالیت‌های گسترده قرآنی خواهد بود و همچنین با کمک نهاد کتابخانه های عمومی استان برنامه روستاهای دوستدار کتاب و توسعه جام باشگاه های کتابخوانی را در دستور کار داریم.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در ادامه یادآور شد: کمبود زیرساخت‌های فرهنگی همچون مجتمع‌های فرهنگی هنری، گالری ها، نگارخانه ها، سینماها سالن های تئاتر و غیره در استان یکی از مشکلات اساسی استان است.

 

وی ادامه داد: سیاست ما در سال ۱۴۰۰ این است که بتوانیم هم برنامه های فرهنگی، ادبی، هنری و سینمایی و قرآنی را توسعه داده و هم توسعه زیرساخت ها و مراکز متعدد فرهنگی و هنری را در استان داشته باشیم.

 

اسماعیلی افزود: معرفی مفاخر فرهنگی استان از برنامه‌هایی است که از سال گذشته شروع کرده ‌ایم همچون همایش نشان ملی دبیرسیاقی در حوزه زبان و ادبیات فارسی و همایش  نسیم شمال که سال گدشته برگزار کردیم.

 

وی عنوان کرد: بحث فضای مجازی برای ما بسیار اهمیت دارد و ما برنامه تحول فضای مجازی را در دستورکار داریم که در شورای فرهنگ عمومی استان هم تصویب شد.

 

کد خبر 1043188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha