علت ناکامی قاریان مهد تلاوت جهان، در مسابقات بین المللی چیست؟

همان طور که می دانید سبقه تلاوت در مصر در هیچ جای دنیا وجود ندارد و قاریان مصری سینه به سینه با الحان و موسیقی قرآن آشنا می شوند و به نوعی که مهد تلاوت جهان در کشور مصر قرار دارد.

به گزارش خبرنگار قرآن  ومعارف خبرگزاری شبستان؛ همان طور که می دانید سبقه تلاوت در مصر در هیچ جای دنیا وجود ندارد و قاریان مصری سینه به سینه با الحان و موسیقی قرآن آشنا می شوند و به نوعی که مهد تلاوت جهان در کشور مصر قرار دارد.

 

اگر بخواهیم برای تقریب ذهن مقایسه ای داشته باشیم مانند آن است که فرهنگ مداحی در کشور ما سابقه طولانی دارد و افراد غیر ایرانی هر کاری انجام دهند نمی توانند در حد تقلید از مداحان کشورمان پیشرفت کنند.یا به عنوان مثال ایران مهد ورزش پهلوانی کشتی است و بسیاری از کشورها که در این ورزش حرفی برای گفتن ندارند نمی توانند به پای کشور ایران برسند.

 

در بحث تلاوت نیز همین طور است و بدون تعصب به مذهب و ملتی خاص باید گفت قاریان مصری در بحث تلاوت پیشگام هستند و قاریان ایرانی تنها با سابقه 30 و چند ساله در این حوزه مقلد سبک ها و اساتید مصری محسوب می شوند.اما چطور می شود که همین مقلدان در مسابقات بین المللی قرآن از قاریان مصری جلوتر هستند.

 

 

 

 

بنابراین گزارش غلامرضا شاه­میوه، داور و استاد بین المللی قرآن کریم در گفتگو با خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان با اشاره به حضور متسابقین کشور مصر در رقابت های بین المللی قرآن و کسب رتبه های پایین گفت: با توجه به توانمندی‌های قاریان مصری جلسات توجیهی آیین نامه مسابقات قرآن برای آنها برگزار می شود.

 

این داور بین المللی قرآن تصریح کرد:  از طرفی نیز آیین نامه مسابقات به سه زبان عربی فارسی و انگلیسی بر روی سایت در دسترس عموم قرار گرفته است بسیاری از شرکت کنندگان مصری نسبت به قوانین و آیین نامه مسابقات بی توجه هستند و بنا به عادت تلاوت های مجلسی از تکرار های بی مورد استفاده می‌کند که موجب کسر نمره منفی بسیاری می‌شود.

 

 

 

 

 وی افزود: تکرار بی مورد نه تنها در آیین نامه مسابقات بین‌المللی قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران موجب کسب نمره می‌شود بلکه در آیین نامه مسابقات بین المللی کشور مالزی نیز بر آن صحه گذاشته می‌شود.

 

شاه میوه خاطرنشان کرد: البته تلاوت ها در مسابقات بین المللی قرآن مالزی بر اساس زمان و در مسابقات جمهوری اسلامی ایران بر اساس قطعه محدود می شود و در هر دو مورد تکرار بی مورد مورد تجاوز از زمان تلاوت شده و برنامه ریزی مسابقات را به هم می‌ریزد و موجب شود تا به نحو احسنت این برنامه‌ریزی اجرا نگردد لذا تکرار بی مورد قاری موجب کسب نمره بسیار خواهد شد.

کد خبر 1043230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha