مراجعه بیش از ۷ هزار ایلامی  به صدای مشاور بهزیستی ایلام

مدیرکل بهزیستی استان ایلام گفت: شمار تماس گیرندگان با مرکز صدای مشاور ۱۴۸۰ در این استان در طول سال گذشته در مجموع بیش از ۷ هزار و ۲۵۰ نفر بوده است.

 به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، « زهرا همتی»  در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه شمار تماس گیرندگان با مرکز صدای مشاور این اداره کل در سال 98 بیش از ۶ هزار نفر بوده است، اظهار کرد: تعداد تماس گیرندگان مرد با این مرکز در سال گذشته نیز افزایش یافته به طوری که در سال 98 تعداد این افراد 474 نفر بوده که در سال 99  به یک هزار و 63نفر افزایش یافته است.

 

وی عمده ترین و بیشترین علت تماس با خط ۱۴۸۰ در این استان را به ترتیب اختلالات روانی، اختلالات خلقی و افسردگی، اختلالات اضطرابی، وسواس فکری، مشکلات بین فردی با همسر، تظاهرات بدرفتاری عاطفی و مشکلات تربیتی کودک عنوان کرد.

 

مدیرکل بهزیستی استان ایلام همچنین به خدمات مشاوره حضوری در این مرکز اشاره کرد و گفت: سال گذشته 804 نفر از خدمات مشاوره حضوری این مرکز با رعایت پروتکل های بهداشتی  برخوردار شده که عمده مشاوره ها در زمینه های اختلالات روانی، خلقی، اضطراب، وسواس فکری و غیره بوده است.

 

همتی با اشاره به اینکه مشاوره تلفنی نسبت به مشاوره حضوری از استقبال بیشتری بین مردم برخوردار است، علت این موضوع را سهولت دسترسی، گمنامی مراجع و تماس گیرنده، گمنامی مشاور، کم هزینه بودن، فوریت دسترسی و ارایه خدمات به افراد و نواحی خارج از دسترسی جغرافیایی عنوان کرد.

 

وی خاطرنشان کرد:  مجتمع خدمات مشاوره این اداره کل در راستای کاهش آسیب های اجتماعی، افزایش سطح رضایتمندی از زندگی و گسترش فرهنگ مشاوره در زمینه های مختلف مشاوره خانواده، کودک، پیش از ازدواج، زوج درمانی، فردی و روان درمانی، شغلی و تحصیلی به عموم مردم ارایه خدمت می کند.

کد خبر 1043272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha