تدوین سند راهبردی حوزه هنری خوزستان/ برگزاری هفته هنری انقلاب اسلامی در استان

شهبازگهروئی از برگزاری هفته هنری انقلاب اسلامی ۱۸ تا ۲۵ فروردین همزمان با سراسر کشور در خوزستان خبر داد و گفت: سند راهبردی حوزه هنری استان تدوین و در آن برنامه‌های سه سال آینده این حوزه پیش‌بینی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «محمد شهبازگهروئی» امروز (سه‌شنبه 17 فروردین) در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون برگزاری برنامه‌های هفته هنر انقلاب اسلامی اظهار کرد: هفته هنر انقلاب اسلامی از 18 تا 25 فروردین همزمان با سراسر کشور در خوزستان برگزار می‌شود و در این راستا برنامه‌های متنوعی تدارک دیده شده است.

 

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی خوزستان افزود: طی 2 سال اخیر به خاطر شرایط شیوع ویروس کرونا نتوانستیم فعالیت‌های آنچنانی و حضوری برای این هفته داشته باشیم ولی سعی شده در بستر فضای مجازی برنامه‌هایی را تعریف کنیم.

 

وی با بیان اینکه علاوه بر اهواز در دو دفتر نمایندگی حوزه هنری استان در شهرهای آبادان و دزفول نیز برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است اضافه کرد: فردا (چهارشنبه 18 فروردین) مراسم افتتاحیه هفته هنر انقلاب اسلامی همزمان با غباروبی مزار شهدا و هنرمندان استان آغاز می‌شود.

 

شهباز دیدار با خانواده شهید هنرمند، دیدار با خانواده احمد یلالی از خادمان شهدا، ساخت موشن‌گرافیک، نشست یک روزه نمایشنامه‌نویسی، تولید نمایش رادیویی و ... را از جمله برنامه‌های این هفته عنوان کرد و ادامه داد: از مهم‌ترین برنامه‌های ما تقدیر از هنرمندانی است که طی یک سال گذشته نقش‌آفرینی مؤثری داشتند.

 

وی تصریح کرد: این هنرمندان در سه بخش پیشکسوتان، هنرمندان ویژه و هنرمندانی که طی یک سال گذشته در استان یا کشور پدیده هنری بود که ممکن است شناخته شده و یا شناسنامه‌دار نباشند ولی یک اثری را تولید کرده که جریان‌ساز شده است.

 

رئیس حوزه هنری خوزستان با اشاره به اینکه این مراسم (چهارشنبه 25 فروردین) برگزار می‌شود عنوان کرد: علاوه بر آن (دوشنبه 23 فروردین) نیز هنرمند چهره کشوری هنر انقلاب اسلامی معرفی می‌شود که در میان پنج نامزد این عنوان، وحید یامین‌پور هنرمند خوزستانی وجود دارد که امیداریم به عنوان چهره کشوری شناخته شود.

 

وی با بیان اینکه بیشتر برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی در فضای مجازی برگزار می‌شود یاد آور شد: سند راهبردی حوزه هنری استان تدوین شده که چهار ماه روی آن کار کردیم و در آن برنامه‌های سه سال آینده پیش‌بینی شده و انجام آن از اردیبهشت آغاز می‌شود و که اتفاق خوبی در حوزه هنر انقلابی خواهد بود.

 

کد خبر 1043388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha