لزوم تشکیل ۳ کارگروه تخصصی اشتغال در خرمشهر

حیدری بر لزوم تشکیل سه کارگروه تخصصی در حوزه‌های خدمات، کشاورزی و صنعت برای تدوین نقشه راه اشتغال در سال ۱۴۰۰ در خرمشهر تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «محمد حیدری» ظهر امروز (سه شنبه ۱۷ فروردین) در نشست شورای اشتغال و ستاد رفع موانع تولید خرمشهر که در سالن جلسات فرمانداری ویژه این شهرستان برگزار شد، تشکیل سه کارگروه تخصصی برای تدوین نقشه راه اشتغال سال ۱۴۰۰ در حوزه های خدمات، کشاورزی و صنعت را لازم و ضروری دانست و اظهار کرد: در این سه حوزه می بایست هم وضع موجود را احصا و هم مولفه های اشتغالزایی و آسیب پذیری را شناسایی و ظرف یک ماه آینده برنامه و نقشه راه پایان امسال تعیین شود.

 

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خرمشهر افزود: در سال گذشته دولت به منظور پیشگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و بیکار شدن ۲۲۳ نفر از شاغلان این واحدها بر اثر کرونا تسهیلات ویژه ای به شهرستان خرمشهر اختصاص داد.

 

وی سامانه رصد را یک سامانه کشوری خواند و تصریح کرد: همه تحولات کارگری و اشتغالزایی در این سامانه به ثبت می رسد و طبق رصد صورت گرفته در این سامانه در سال گذشته ۶۶۲ نفر مشغول به کار شدند.

 

حیدری از تشکیل ۳۳ شرکت تعاونی و اشتغال ۱۰۰ نفر در خرمشهر خبر داد و اضافه کرد: در سال ۹۹ جمعا برای۸۲۲ نفر اشتغال ایجاد و از بیکار شدن ۲۲۳ نفر در واحدهای تولیدی جلوگیری شده است.

 

وی به ظرفیت تولید آبزی پروری اشاره کرد و ادامه داد: شهرستان خرمشهر ۱۰ درصد تولید محصولات آبزی پروری کشور و ۲۴ درصد آبزی پروری خوزستان را تامین می کند و این نشان دهنده آن است که سرمایه گذاری در این حوزه تاثیر بسزایی در اشتغال شهرستان دارد.

 

فرماندار ویژه خرمشهر ساحل رودخانه کارون را یکی از ظرفیت های دیگر این شهرستان خرمشهر برشمرد و عنوان کرد: ظرفیت سرمایه گذاری حوزه رودخانه کارون بسیار بالا است و توجیه اقتصادی خوبی دارد و می تواند یک ظرفیت اقتصادی برای همه سرمایه گذاران باشد.

 

وی در پایان یاد آور شد: امید است سرمایه گذاران با مراجعه به حوزه شهرستان خرمشهر از مزایای قانونی منطقه آزاد استفاده کنند.

 

کد خبر 1043410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha