کمبود نیروی انسانی در پروژه ترسیب کربن خراسان جنوبی برطرف شود

جعفریان گفت: پروژه ترسیب کربن خراسان جنوبی به لحاظ نیروی انسانی در مضیقه است، لذا حتما باید در این خصوص چاره اندیشی شود تا فاز سوم این پروژه که بهره گرفتن از تجربه ها در سایر فعالیت های سازمان است، محقق شود.

«وحید جعفریان» در جریان بازدید از پروژه های آبخیزداری و بیابانزدایی شهرستان طبس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهار کرد: پروژه های ترسیب کربن، پروژه های مشارکتی مبتنی بر توسعه روستایی است که دست آموخته های این پروژه که به صورت ویژه از خراسان جنوبی به دست آمده است نه تنها در استان های کشور بلکه در دستگاه های اجرایی دیگر به عنوان یک الگو مورد بهره برداری قرار گرفته است.

 

مدیرکل امور بیابان ها سازمان جنل ها و مراتع آبخیزداری با بیان اینکه ردپای چهارچوب و الگوی منطقی پروژه ترسیب کربن را در بسیاری از مناطق توسعه روستایی و نهادهای مختلف مشاهده می کنیم، افزد: پروژه ترسیب کربن در مقطع فاز سوم در سازمان جنگل ها قرار دارد و در چهار استان با اعتبارات مشترک دولتی و اعتبارات صندوق زیست محیطی جهانی اجرا می شود.

 

جعفریان تصریح کرد:نه تنها پروژه ترسیب کربن بلکه پروژه احیای جنگل های مناطق خشک (RFLDL) هم یکی از پروژه های فعال بین المللی است که در خراسان جنوبی اجرا می شود، لذا این استان، فعال ترین استان کشور در حوزه اجرای پروژه های بین المللی در سازمان جنگل ها است.

 

وی با بیان اینکه پروژه ترسیب کربن در فاز سوم اثربخشی و استفاده از درس آموخته های پروژه، در تسریع سایر پروژه های سازمان جنگل ها استفاده می شود، ادامه داد: انتظار است نتیجه اجرای پروژه های ترسیب کربن در سطح کلان سازمانی ملموس شود.

 

مدیرکل امور بیابان ها سازمان جنل ها و مراتع آبخیزداری عنوان کرد: پروژه ترسیب کربن در فاز سوم است و اداره منابع طبیعی استان خراسان جنوبی همانطور که تاکنون در این پروژه پیشتاز بوده است باید در حال حاضر نیروی انسانی مورد نیاز را برای ترسیب کربن تعریف کند.

 

جعفریان تصریح کرد: پروژه ترسیب کربن خراسان جنوبی به لحاظ نیروی انسانی در مضیقه است، لذا حتما باید در این خصوص چاره اندیشی شود تا فاز سوم این پروژه که بهره گرفتن از تجربه ها در سایر فعالیت های سازمان است، محقق شود.  

 

وی با بیان اینکه اعتبار ملی برای پروژه ترسیب کربن خراسان جنوبی تعریف شده است، گفت: یک میلیارد تومان اعتبار ملی و یک میلیارد تومان اعتبار استانی برای پروژه ترسیب کربن اختصاص یافته است که از یک میلیارد تومان اعتبار ملی 50 درصد سهم سازمان جنگل ها است.

 

مدیرکل امور بیابان ها سازمان جنل ها و مراتع آبخیزداری مطرح کرد: منابع اعتباری استان در پروژه ترسیب کربن قابل توجه است و باید بتوانیم چالش ها و نقاط ضعف را شناسایی کنیم.

 

جعفریان گفت: سال گذشته سندی تحت عنوان الگوی مشارکتی مدیریت مناطق بیابانی تعریف شد، اجرای این الگو نیازمند تبیین ملاحضات در تمامی سطوح و تعریف همکاری با دستگاه های اجرایی مختلف از طریق تسهیل گری مناسب است لذا مهمترین عامل موفقیت این سند ابلاغی را در موفقیت عملکرد مطلوب و مناسب پروژه ترسیب کربن می دانیم.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: انتظار داریم استان خراسان جنوبی یکی از بهترین الگوهای اجرای مدل مشارکتی مناطق  بیابانی باشد.

کد خبر 1043458

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha