۲ طرح عمرانی حوزه فناوری در شهرستان سمنان افتتاح شد

دو طرح مهم عمرانی در حوزه فناوری با حضورسورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در شهرستان سمنان، افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، «سورنا ستاری» در ادامه سفر یک روزه به استان سمنان، با ورود به مرکز استان و پس از استقبال رسمی از سوی مسئولان ارشد استانی و شهرستانی، دو طرح عمرانی در حوزه علم و فناوری را افتتاح کرد.

 

افتتاح مرکز نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان و همچنین افتتاح مرکز رشد پورسینای پارک علم و فناوری سمنان دو پروژه‌ای بودند که ستاری آنها را در شهرستان سمنان افتتاح کرد.

 

مرکز نوآوری دانشگاه سمنان با محوریت تقویت ایده‌های حوزه فناوری و میزبانی شرکت‌های دانش بنیان و رویدادها و شتاب دهنده‌ها در حالی به بهره برداری می‌رسد که توسعه تولیدات حوزه فناوری و استفاده از ظرفیت‌های سرمایه گذاری در آنها که به اشتغال جوانان منجر می‌شود، در دستور کار مسئولان این حوزه قرار دارد.

 

این مرکز دارای فضای اشتراکی و اختصاصی برای استقرار واحدهای فناوری با زمینه فعالیت جامع و فضای عمومی، آموزشی و رفاهی است.

 

 در جوار این مرکز نیز مجموعه خدمات فنی و مهندسی و کارگاه‌های فناوری است.

 

 مرکز نوآوری پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان با اعتبار حمایتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از مصوبات سفر استانی این معاونت در سال ۹۸ به بهره‌برداری رسید.

 

اعتبار بهسازی به مبلغ ۱۵ میلیارد ریال از جانب معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و مبلغ ۴ میلیارد ریال از دانشگاه سمنان تامین شد.

 

مرکز رشد پورسینا نیز مجموعه‌ای تجهیز شده توسط پارک علم و فناوری استان سمنان برای شرکت‌ها و استارت آپ های شهر سمنان محسوب می‌شود که با هزینه‌ای بالغ بر ۷۰ میلیارد ریال به عنوان مرکز رشد واحدهای فناور در شهر سمنان تجهیز شده است.

 

اعتبار اجرای این طرح را پارک علم و فناوری استان سمنان تامین کرد واین ساختمان با ظرفیت استقرار ۱۲ واحد، در اختیار شرکت‌های فناوری، دارندگان طرح‌های نوآورانه و شرکت‌های دانش‌بنیان قرار می‌گیرد.

 

 همچنین این ساختمان دارای یک سالن همایش با ظرفیت ۱۰۰ نفر است.

 

این مجموعه در کنار مرکز رشد کیانی واقع در شهمیرزاد به شرکت‌های فناور و دانش بنیان خدمت رسانی می‌کند.

کد خبر 1043476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha