وضعیت کرونا در دزفول رو به افزایش و نگران کننده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول از وضعیت نگران‌کننده کرونا در شهرستان دزفول خبر داد و گفت: آمار ابتلای بیماران کرونایی در دزفول به شدت رو به افزایش است و ضروریست شهروندان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، «علی قمیشی» در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آمار ابتلای بیماران کرونایی در دزفول به شدت رو به افزایش است و ضروریست شهروندان پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با بیان اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی در دزفول کاهش یافته افزود: اگر موضوع را مدیریت نمی‌کردیم ظرفیت بستری بیمارستان تکمیل می شد اما با تدابیر بخش های لازم برای بیماران بستری کرونایی افزایش یافت در حالی که همزمان با بیماران کرونایی باید به سایر بیماران نیز خدمات رسانی کرد.

 

وی اضافه کرد: کل ظرفیت بیمارستان دزفول ۴۰۰ تخت بیمار است که فقط طی دیروز ۴۸ بیمار کرونایی در بیمارستان دزفول بستری شدند و ما نگران هستیم که اگر شهروندان موضوع را جدی نگیرند ظرفیت بیمارستان تکمیل شود.

 

قمیشی تصریح کرد: موضوع پیشگیری در بحث کرونا است چرا که با توجه به نوع ویروس جهش یافته داروی مشخصی وجود ندارد لذا بهترین راه حل پیشگیری از ابتلا بیماری است.

 

وی با بیان اینکه کرونای جهش یافته (انگلیسی) از قدرت کشندگی بالایی برخوردار است عنوان کرد: موج جدید کرونا در کشور همانند موج اول از شدت بالایی برخوردار است و با توجه به شیوع کرونای انگلیسی ما شاهد آن هستیم هم تعداد بیماران کرونایی  و هم مدت زمان بستری آنها افزایش داشته است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به آمار بالای موارد فوتی در کشور یاد آور شد: از شهروندان تقاضا می شود از سفرهای غیرضروری، دید و بازدید و شرکت در اجتماعات نظیر مراسم ترحیم و جشن عروسی خودداری کنند.

 

کد خبر 1043502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha