زیرساخت‌های تولید باید برای رونق اشتغال‌زایی تقویت شود

زارع با اشاره به اینکه تقویت زیرساخت‌ها، پیش نیاز توسعه است، گفت: مهمترین زیرساخت، مربوط به حامل‌های انرژی است که عامل فعالیت واحدهای تولیدی به شمار می‌آیند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان زارع»، امروز (سه‌شنبه، ۱۷ فروردین) در جلسه شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان که در سالن جلسات استانداری گیلان برگزار شد، با بیان اینکه همه باید برای تحقق شعار سال تلاش کنند، اظهار کرد: بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی استان، مرتبط با یکدیگر هستند و بایستی بکوشیم تا این فعالیت‌ها، هم‌افزا شوند.

 

استانداری گیلان افزود: تحقق هدف‌گذاری ۷۲۰ میلیارد دلاری صادرات غیرنفتی از استان و برگرداندن ۵۰ درصد واحدهای راکد و نیمه راکد به چرخه تولید، نیازمند آن است که زیرساخت‌های تولید را تقویت و زمینه اشتغال را فراهم سازیم.

 

وی با تصریح اینکه رفع موانع و مشکلات پیش روی تولید، منجر به کاهش بیکاری می شود، یادآور شد: رفع بیکاری، راهی جز سرمایه گذاری و افزایش تولید ندارد و البته صادرات، مکمل آن است.

 

زارع با تاکید بر اهتمام برای تحقق شعار سال گفت: با افزایش واحدهای تولیدی فعال و بازگرداندن واحدهای نیمه فعال به چرخه تولید، زمینه اشتغال بیشتری فراهم می‌شود.

 

استاندار گیلان ادامه داد: واحدهای صنفی، مکمل واحدهای صنعتی هستند ضمن آنکه برخی واحدهای صنفی، خود تولیدکننده بوده و تولید آنها به چرخه اقتصادی بازمی‌گردد بر این اساس؛ در کنار توجه به صنعت، می‌بایست به صنف هم توجه کافی شود.

 

وی با تاکید بر استفاده از تمامی ظرفیت‌ها برای تقویت زیرساخت‌ها، بیان داشت: تقویت زیرساخت‌ها، پیش نیاز توسعه است و با در نظر داشتن اهمیت تامین انرژی، مهمترین زیرساخت، مربوط به حامل‌های انرژی می‌شود که عامل فعالیت واحدهای تولیدی به شمار می آیند.

 

زارع گفت: علی رغم آنکه گیلان یکی از قطب‌های تولید کننده برق است و توان صادرات به شبکه سراسری را دارد؛ اما در کنار برق، داشتن نیروگاه‌هایی که به طور همزمان برق و حرارت تولید می کنند و نیز نیروگاه های گازی در مقیاس کوچک برای واحدهای تولیدی، ضروری است.

 

استاندار گیلان همچنین بر لزوم استفاده از تجربه‌های موفق برای شتاب در روند توسعه کشور و استان تأکید و خاطرنشان کرد: رشت یکی از کلانشهرهای ایران است و لازم است برای معضل ترافیک آن، که دشواری‌هایی هم برای اصناف و هم برای شهروندان ایجاد کرده، چاره اندیشی شود.

 

گفتنی است، در این جلسه مشکلات و رفع موانع موجود در حوزه سرمایه گذاری برای نیروگاه‌های مقیاس کوچک گازی و نیز راهکارهای موجود برای ساماندهی مشاغل صنفی آلاینده صوتی و زیست محیطی مزاحم بر اساس بند 20 ماده 55 قانون شهرداری ها بررسی شد.

کد خبر 1043526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha