۳۱ اثر تاریخی ثبت ملی شد

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان فاروج گفت: از ۲۹۰ اثر شناسایی شده، ۳۱ اثر تاریخی در شهرستان در بخش های مختلف به ثبت ملی رسیده است.

«حمزه کاووسی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در فاروج گفت: حمام تاریخی روستای چری، آخرین اثر تاریخی به ثبت رسیده است که مربوط به سال 98 بوده و پیش از آن خانه دختر روستای چری هم در زمره آثار تاریخی ثبتی قرار گرفته بود.

 

سرپرست میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان فاروج، 31 اثر تاریخی ثبت شده را شامل، بناهایی همچون مسجد و حمام روستای استاد، حمام دوره قاجار شهر فاروج، قلعه علی آباد روستای یام، تپه تاریخی این روستا، درختان گردو در پرکار، قره گل و زینکانلو دنده نقاب، تپه جعفر آباد و تپه های امام مرشد  و... عنوان کرد و افزود: سال گذشته مرمت حمام قدیمی شهر فاروج که کاربری موزه یافته، انجام شد و این فضا دارای غرفه های مختلفی همچون سربینه، «سرحمومی»، عطاری، باستان شناسی، غرفه انگور، شیرواره «آلچیق»، غرفه صنایع دستی  و... است که توانمندی های شهرستان را معرفی می کند.

 

وی از صدور 80 مجوز صنایع دستی در سال گذشته خبرداد و افزود: پنج نفر هر کدام به مبلغ 100میلیون ریال تسهیلات در این بخش دریافت کردند.

کد خبر 1043532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha