اتصال ۱۰ هزار خانوار روستايی خراسان جنوبي به شبكه ملی اطلاعات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: سال گذشته ۱۰ هزار و ۱۰۰ خانوار در ۱۰۱ روستای استان از سرویس اینترنت پرسرعت همراه و خدمات شبکه ملی اطلاعات بهر مند شدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مصطفی بهی» امروز (۱۸ فروردین) در گزارشی اقدامات این اداره کل در سال 99 با اشاره به احداث یا ارتقاء 61 سایت ارتباطی اظهار کرد: برای توسعه شبکه ملی اطلاعات در سطح روستاها طی سال گذشته 13 سایت و 25 میکرو سایت جدید نسل چهار احداث و 25 سایت همراه روستایی نیز به نسل چهار ارتقا پیدا کردند که با اجرای این سایت ها، 10 هزار و 100 خانوار در 101 روستای استان از سرویس اینترنت پرسرعت همراه و خدمات شبکه ملی اطلاعات بهر مند شدند.

 

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی توسعه شبکه همراه روستایی را از دیگر برنامه های این اداره کل در سال گذشته اعلام کرد و افزود: با احداث و راه اندازی 21 سایت، پوشش همراه در سطح 29 روستای استان برقرار و2 هزار و 500 خانوار روستایی از سرویس تلفن همراه بهره مند شدند.

 

بهی تصریح کرد: برای توسعه شبکه پهن باند و ارتقاء کیفیت ارتباطات روستایی نیز طرح توسعه شبکه فیبر نوری روستایی طی سال گذشته به میزان 170 کیلومتر در سطح استان اجرا شد که با اجرای آن 9 مرکز تلفن ثابت و 21 سایت همراه روستایی به شبکه پهن باند پایدار و مطمئن متصل شدند.

 

وی با اشاره تامین اعتبار پروژه های ارتباطی روستایی از محل منابع دولتی گفت: برای اجرای پروژه های توسعه ارتباطات روستایی استان در سال گذشته اعتباری بالغ بر ٩٠ میلیارد تومان از محل منابع طرح توسعه ارتباطات وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات هزینه شده است.

 

رئیس کارگروه دفاتر پیشخوان خدمات دولت و بخش عمومی غیردولتی، در خصوص تاسیس دفاتر جدید در سطح استان افزود: برای تسهیل دسترسی هم استانی ها به خدمات دستگاه های اجرایی و کاهش مراجعات به ادارت، سال گذشته مجوز فعالیت 17 دفتر پیشخوان شهری و 12 دفتر ICT روستایی  صادر شد.

 

وی در پایان عنوان کرد: از 17 دفتر پیشخوان شهری، هشت دفتر در بیرجند، سه دفتر در قائن، سه دفتر در فردوس، یک دفتر در بشرویه، یک دفتر در اسدیه و یک دفتر در طبس و از 12 دفتر ICT روستایی پنج دفتر در روستاهای شهرستان بیرجند و هفت دفتر در روستاهای شهرستان قائنات برای ارائه خدمت، تاسیس شده است.

کد خبر 1043583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha